همزمان با دور چهارم سفرهاي رياست جمهوري، با حضور وزرای نيرو وفرهنگ وارشاد اسلامی بهره برداري از ۱۸هزار و ۳۰۰ هكتار از اراضي پاياب سدهاي آذربايجان شرقي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، با بازديد مهندس نامجو از سد سهند در شهرستان هشترود و افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی سهند ، بهره برداري از 18 هزار و 300 هكتار از اراضي پاياب خداآفرين، شهيد مدني ، آيدوغموش ، گلفرج ، دشت بناب ، قلعه چاي نیز آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این خصوص گفت : اين اراضي شامل ۳۰۰۰ هكتار از اراضي شبكه آبياري و زهكشي خداآفرين ،۱۰ هزار هكتار از اراضي شبكه آبياري و زهكشي شهيد مدني،۱۰۰۰ هكتار از اراضي توسعه بهره برداري ارس در دشت گلفرج جلفا، ۷۰۰ هكتار از انتقال آب به دشت بناب ، دو هزار و ۵۰۰ هكتار شبكه آبياري و زهكشي آيدوغموش ، ۱۰۰۰ هكتار از اراضي شبكه هاي آبياري و زهكشي سد سهند ، ۱۰۰هکتار شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای است كه با آغاز بهره برداري از آنها شاهد آثار اقتصادي و اجتماعي مطلوب و شكوفايي و توسعه منطقه خواهيم بود.

هاشمي افزايش ميزان محصولات باغي و زراعي و توسعه صنايع وابسته به كشاورزي ، كاهش مهاجرت روستائيان، توسعه گردشگري ، جلوگيري از افت سفره هاي زيرزميني ، ايجاد اشتغال مستقيم و غيرمستقيم را بخشي از اين آثار اقتصادي و اجتماعي این طرح ها برشمرد.

شایان ذکر است با حضور وزیر جهاد کشاورزی ،رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات محلی شهرستان خداآفرین،بهره برداری از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین رسما آغاز شد./س

 

برچسب ها: بهره ، سد ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.