عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه من مدافع قالیباف نیستم اما توسط عده ای به قالیباف انگ ساکت فتنه زده شده است، گفت: کسانی که زیاد در تنور مقوله "ساکت فتنه" دمیدند اصلا یادشان رفته که اصل فتنه گر که بوده و اتفاقا خود فتنه را هم فراموش کرده اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد حسین صفار هرندی شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان با اشاره به وضعیت فرهنگ در کشور اظهار داشت: متاسفانه در دولت دهم ما شاهد یک دوگانگی فرهنگی بودیم و حرکت دولت در این زمینه در تعارض با ارزشهای اسلامی بوده است.

وی با تاکید براینکه این حاکمیت دوگانه فرهنگی در کشور بشارت دهنده اتفاق های خوب در حوزه فرهنگ نیست، عنوان کرد: باید فعالیتهای فرهنگی که در کشور انجام می گیرد برآمده از انقلاب و ارزشهای اسلامی باشد.

به فکر کیفیت و مضامین فرهنگ کشور باشیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه با این وضعیت نمی توانیم به قله های مطلوب فرهنگی برسیم، افزود: فرهنگ ما در دوران پیش رو باید برگرفته از آئین های اسلامی و ایرانی باشد.

صفار هرندی با بیان اینکه همانطور که کشور ایران در زمینه های مختلف رو به پیشرفت و ترقی است در حوزه فرهنگ نیز باید به اینگونه باشد، بیان داشت: درغیر این صورت پای فرهنگ ما برای رسیدن به قله ها فلج می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا باید به جای تکیه کردن بر روی "تیراژ" فرهنگی به فکر کیفیت و مضامین فرهنگ کشور باشیم.

رمیدن خانواده ها از سینما محصول فعالیتهای دوره اصلاحات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با اشاره به وضعیت فرهنگ در دوران اصلاحات نیز گفت: متاسفانه در این دوران نیز در کارهای سینمایی بی اعتمادی در خانواده ها رواج داده می شد.

صفار هرندی با بیان اینکه در این دوران خانواده هایی که برای دیدن فیلم به سینما می رفتند از نگاه کردن به یکدیگر خجالت می کشیدند و سینما را ترک می کردند، گفت: رمیدن بسیاری از خانواده ها از سینما در این دوره به همین دلیل بود.

وی رمز بخشی از این عدم اقبال مردم از سینما را نادیده گرفتن مصادیق عقیدتی و دینی دانست و گفت: امروز مردم با سینما قهر کرده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیتهایش در زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد بوده است، گفت: در آن زمان بزرگترین مشکل عدم وجود رابطه صمیمانه بین مردم، تولیدکنندگان و هنرمندان در حوزه فرهنگ بود.

وی با بیان اینکه قبل از حضور من در وزارت فرهنگ و ارشاد بودجه فعالیتهای قرآنی در این وزارتخانه تنها 600 میلیون تومان بود، افزود: این در حالیست که با اقداماتی که انجام شد این میزان بودجه بعد از دو سال به بیش از 20 میلیارد تومان افزایش یافت.

جلوی نگاههای غلط به مقوله مهدویت و انتظار گرفته شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در رابطه با برخی اظهار نظرها در رابطه با مقوله انتظار و مهدویت اظهار داشت: مهدویت یک مقوله تحرک بخش، امید آفرین، حرکت دهنده رو به جلو و نشان دهنده فرهنگ دینی و اعتقادی جامعه است.

وی ادامه داد: این در حالیست که گاهی اوقات این فرهنگ پیشتاز و پیشرو دستخوش بعضی نگاههای فاسد و غلط می شود و به نوعی این مسئله را به سمت زوایای ارتباطات شخصی و فردی سوق می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم افزود: با این اوصاف این امر موجب می شود که مقوله مهدویت از نگاه تحرک بخشی و دینی خارج و تبدیل به چیز دیگری شده که این امر موجب انحطاط فرهنگی می شود.

صفار هرندی با بیان اینکه دغدغه و نگرانیهایی در این زمینه وجود دارد و باید جلوی کسی که این کار را انجام می دهد گرفته شود، افزود: لزومی ندارد که "بگیر و ببندی" صورت گیرد و یا از طریق دستگاه قضا این کار انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه لااقل امکانات حکومتی در اختیار این افراد قرار نگیرد ادامه داد: این بسیار مضحک است اجازه دهیم کسانی با یک نگاه تحقیر شده راجع به مهدویت صحبت کرده و این کار را با استفاده از امکانات حکومتی و تریبون های حکومتی انجام دهند.

توضیحات صفارهرندی راجع به ساکتین فتنه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کسانی که در جریان فتنه 88 جزء ساکتین فتنه بوده اند و می خواهند در انتخابات شرکت کنند آیا نماینده خوبی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند یا نه؟ گفت: ابتدا باید معنی سکوت را تبیین کنیم چرا که سکوت در فتنه گاهی به این معناست که اگر کسی سکوت کرده با فتنه گران همراه بوده است و یا زمانی هم هست که کسی سکوت کرده چون جرات موضع گیری را نداشته است، گاهی هم شخصی که سکوت کرده شجاعت لازم را برای اعلام موضع داشته اما می خواسته که وساطت کند و افرادی را که سوار"خر شیطان" شده بوده یا شیطان سوار آنها شده را به راه بیاورد که به طور طبیعی در این حالت باید یک حالت میانه ای را در پیش می گرفت تا بتوانند اعتماد آنها را جلب کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم ادامه داد: همه اینها ساکت بودند اما سکوت ها با هم دیگر فرق می کند پس نمی توان یک حکم کلی برای همه اینها صادر کرد.

"انگ" هایی که به قالیباف می زدند دروغ از آب درآمد

صفار هرندی با اشاره به اینکه یکی از کسانی که عده ای به او"انگ" ساکتین فتنه زدند "قالیباف" است، افزود: من در خصوص اینکه وی جزء ساکتین فتنه بوده یا نه تحقیق کرده ام، به طور مثال از فرمانده نیروی انتظامی پرسیدم که آیا این راست است که می گویند قالیباف در جریان فتنه برای عناصر شرور پاره آجر و سنگ می ریخته که آنها را توی سر و صورت بچه بسیجی ها و نیروی انتظامی بزنند که خندید و به من گفت اینها مزخرف است و به هیچ عنوان ما یک مورد از این چیزها نداشتیم.البته خیابانهایی بود که پیاده رو آنها قبل از درگیرهای خیابانی فتنه 88 در حال ترمیم بود و در آنجا مصالح ریخته بودند که از قضا آن روز که شلوغ شده عده ای هم از آنها استفاده کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با بیان اینکه موضوع بسته و باز شدن برخی ایستگاههای مترو را نیز از فرمانده نیروی انتظامی پرسده است، افزود: از ایشان پرسیدم که می گویند مسئول مترو شهرداری بود و شهرداری در ایام فتنه آمد یک جاهایی را به نفع عناصر بست و ایستگاههایی را باز گذاشت که ایشان گفت امکان نداشت که در آن روزها که شلوغ می شد شهرداری ایستگاهی از مترو را بدون دستور ناجا باز یا مسدود کند.

صفار هرندی ادامه داد: با وجود این اظهارات فرمانده ناجا لااقل دو تا از اتهامات علیه قالیباف دروغ از آب درآمد.

وی با تاکید بر اینکه من مدافع قالیباف نیستم اما توسط عده ای به قالیباف انگ ساکت فتنه زده شده است گفت: اگر کسی به خاطر ترس در آن زمان سکوت کرده باشد نباید کاندیدا شود چرا که یکی از ملاک های انتخاب یک رئیس جمهور داشتن شجاعت است و البته کار بررسی صلاحیتها نیز توسط شورای نگهبان انجام می گیرد و ما نیز آن را قبول داریم چرا که فصل الخطاب است.

برخی از کسانی که علم ساکت فتنه را بلند کردند اصل فتنه گر و فتنه را فراموش کردند

وی با تاکید بر اینکه من مدافع قالیباف نیستم اما توسط عده ای به قالیباف انگ ساکت فتنه زده شده است اضافه کرد: کسانی که زیاد در تنور مقوله "ساکت فتنه" دمیدند اصلا یادشان رفته که اصل فتنه گر که بوده است اتفاقا خود فتنه را هم فراموش کرده اند اما الحمدالله عده ای از این افراد متوجه شده اند و بعضی از دوستانی که علم ساکت فتنه را خیلی بلند کرده بودند دو سه ماه است که زبانشان در این زمینه نمی گردد برای اینکه یک فهم جدیدی پیدا کرده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بخشهایی از بیانات رهبری در این زمینه گفت: ایشان فرمودند متاسفانه در این انتخابات بعضی ها رقیب را تبدیل به شیطان اکبر کرده اند ببینید مصداق این "انگ" زنی چه بوده که رقیب داخلی را به شیطان اکبر تبدیل کرده ایم.

صفار هرندی عنوان کرد: سقوط کنندگان در فتنه برخی از عناصری بودند که با مواضع سیاسی اصلاح طلبان و یا آقای هاشمی تمایل و نزدیکی بیشتری داشتند.

لنکرانی را هم انسانی شایسته می دانم

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال دانشجویی که از وی پرسید که شما از قالیباف دفاع می کنید؟ تصریح کرد: بنده از لنکرانی هم به عنوان انسانی شایسته و به درد بخور، پاک، ساده زیست و صاحب گذشته های خوب و نورانی دفاع می کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد اظهارات آیت الله مصباح یزدی مبنی بر حمایت از کاندیدای اصولگرایی که علاوه بر صالح بودن از مقبولیت مردمی هم برخوردار باشد گفت: بین انسان های صالح اگر یکی مقبولیت مردمی هم داشت او موجه تر است.

احساس تکلیف نمی کنم

وی همچنین به موضوع کاندیدا شدن وی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: من نه برای کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری شال و کلاه کرده ام و نه جزء تیمی برای حمایت از کاندیدای خاصی هستم و در این زمینه احساس تکلیفی نمی کنم./ک

برچسب ها: دروغ ، آب ، نگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.