فرماندار کهگیلویه گفت: در هفته گرامیداشت مقام مادر ادارات در سطح شهرستان کهگیلویه نسبت به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نشست ستاد هماهنگی برگزاری مراسم هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن صبح امروز با حضور فرماندار و کارشناسان زن در دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست، با تبریک میلاد خجسته ام ابیها حضرت فاطمه(س) و فرزند صالحش امام خمینی(ره)، قرآن را کتاب مکتوب برای همه نسل بشریت دانست و اظهار داشت: هویت زن در این کتاب آسمانی بارها مورد اشاره قرار گرفته است.

فرماندار کهگیلویه با ابراز این‌که عمل به قرآن راهگشای زندگی دنیوی و اخروی است تصریح کرد: اگر به تأکیدات قرآن عمل کنیم هم در زندگی مادی و هم زندگی معنوی در امان خواهیم ماند.

جعفری با تبیین آیاتی از قرآن مبنی بر اینکه «هر کس کار شایسته‌ کند چه مرد باشد و چه زن در حالی‌که ایمان داشته باشد به بهشت می‌رود» گفت: طبق آیات نورانی قرآن کمال و برتری انسانیت بر ملاک تقوا، خداپرستی و اخلاق فاضله است و جنس، رنگ و نژاد راه برتری نیست.

وی در ادامه بیان داشت: زنانی هستند که از مردها جلوتر می‌روند و به فرموده امام خمینی(ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

این مسئول نامگذاری روز زن در تقویم کشور را به خاطر بزرگداشت شخصیت بانوی بزرگ دو عالم و روز ولادت این بانوی قدیسه دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) از جمیع جهات دارای صفات شایسته و ارزشمند است.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به روحیه بخشش و ایثار این بانوی نمونه گفت: حضرت زهرای مرضیه(س) کسی بود که در شب عروسی دنیای خود را کنار می‌زند و به مسکین کمک می‌کند.

جعفری الگو بودن حضرت از باب حجاب، عفاف، ولایتمداری و کسب فضایل اخلاقی را نیز متذکر شد و افزود: امروز نیازمند الگوهایی برتر برای جامعه هستیم و الگویی برتر از حضرت فاطمه(س) نمی‌توان یافت.

وی با تشریح روزشمار هفته زن، خواستار برگزاری برنامه‌های متناسب با عناوین روزشمار این هفته شد و اذعان داشت:  بزرگداشت هفته زن باید در ادارات و نهادها نهادینه شود .

 در این نشست مقرر شد در هفته گرامیداشت مقام زن برنامه‌های مختلف فرهنگی و مسابقات ورزشی ویژه بانوان در سطح شهرستان اجرا شود./ج1

برچسب ها: یاسوج ، نهادینه ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.