مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت:از طریق بانک توسعه اسلامی به دنبال جذب 150 میلیون یورو منابع اعتباری برای طرح‌های فاضلاب قائمشهر،آمل، محمودآباد،تنکابن و رامسر و 129 میلیون یورو برای آب شرب تنکابن و رامسر هستیم.

حسین زاده در حاشیه بازدید،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور از طرح‌های فاضلاب دو شهر مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: اجرای فاز بعدی تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای ساری،بابل و بابلسر از طریق فاینانس در دستورکار است که مقدمات آن فراهم و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم.

وی تصریح کرد: پارسال با حفر،تجهیز و بهسازی چاه‌ها شاهد افزایش دبی آب به میزان 900 لیتر در ثانیه بودیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت:باید با فروش انشعاب فاضلاب در‌ ساری،جمعیت برخوردار از مزایای طرح فاضلاب افزایش یافته و ظرفیت استفاده از تصفیه‌خانه‌ها تا پایان سال جاری تکمیل شود.

ثمره هاشمی افزود:میانگین جمعیت زیرپوشش فاضلاب در کشور 38 درصد است در حالی که این رقم در مازندران 10 درصد بوده و باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش مضاعفی انجام داد.

وی خواستار تشکیل تیم بررسی و نظارت در آب و فاضلاب استان شد و تصریح کرد: اگر در اجرای تصفیه‌خانه آب شرب رامسر نظارت در مرحله اجرا صورت می‌گرفت ما شاهد مشکلات موجود در زمان بهره‌برداری نبودیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر کاهش 15 درصدی هزینه‌های جاری تأکید کرد و گفت: به علت مشکلات اقتصادی، تأمین منابع مالی بسیار سخت است و در این راستا باید با فروش اموال و دارایی‌های مازاد، فروش اوراق مشارکت و جذب سرمایه‌گذار و استفاده از توان بخش خصوصی،درآمدزایی ایجاد و برای طرحهای عمرانی هزینه کرد./ب

برچسب ها: جذب ، طرح ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.