با توجه به نزديک شدن به فصل نقل و انتقالات، بازار اجاره بها داغ شد، اين در حالي است که بازار خريد و فروش مسکن به خواب زمستاني رفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ در حال حاضر کمترين قيمت هر متر مربع واحد مسکوني در استان تهران، 2 ميليون و 500 هزار تومان تا 2 ميليون و 800 هزار تومان به فروش مي رسد.

براساس اين گزارش؛ متوسط قيمت هر متر مربع واحد مسکوني در تهران بين 5 تا 7 ميليون تومان است، در حاليکه در چند سال گذشته متوسط قيمت بين 2 تا 3 ميليون تومان بود.

گزارشات ميداني خبرنگار ما از بازار مسکن، حاکي از آن است که به دليل نزديک شدن به فصل نقل و انتقال، بازار خريد و فروش به رکود رفته و بازار اجاره بها داغ شده است.

براساس اين گزارش؛ بسياري از اجاره نشين هايي که در چند سال گذشته با 50 ميليون تومان مي توانستند واحدي 120 متري در بهترين منطقه تهران را رهن کنند، امروزه با 500 ميليون تومان حتي توان اجاره واحدي 50 متري در منطقه ميانه تهران را ندارند.

بسياري از مشاوران املاک تهران، در خصوص بازار مسکن گفته اند‌؛ اين روزها خريد و فروش با رکود مواجه شده، به طوري که روزانه حتي 2 واحد هم به فروش نمي رسد.

بسياري از مالکان واحدهاي مسکوني به بهانه گران شدن بعد از انتخابات، تمايلي براي فروش واحدهاي مسکوني خود ندارند.

براساس اين گزارش؛ تعدادي از کارشناسان مسکن نيز معتقد هستند که امسال براي بازار مسکن سال بسيار پرتلاطمي است، به طوري که با هجوم نقدينگي ها به سمت بازار مسکن و نزديک شدن به انتخابات، قيمت هاي واحدهاي مسکوني به صورت نجومي افزايش مي يابد.

اين در حالي است که مسئولان حوزه مسکن از جهش نداشتن قيمت ها و کنترل بازار مسکن با عرضه واحدهاي مسکن مهر در هر ماه خبر داده است.

از سوي ديگر، علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي درباره بازار مسکن معتقد است که بيش از 400 هزار واحد مسکوني خالي در تهران وجود دارد که با اجراي قانون ماليات بر خانه هاي خالي، مي توان آرامش را بر بازار مسکن حاکم کرد.

براساس اين گزارش؛ مقداد همتي مشاور وزير راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه ماليات بر خانه هاي خالي پشت درهاي مجلس شوراي اسلامي مانده است، گفت: تمامي مراحل اين طرح، از سوي مسئولان وزارت راه و شهرسازي تکميل شده و در حال حاضر منتظر تصويب آن از سوي مجلس هستيم.

وي خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح، مي توان بازار مسکن را کنترل کرد.

گفتني است؛ امروزه در بازار مسکن، اعلام هر رقمي جاي تعجب ندارد، شايد در گذشته قيمت هر متر 5 ميليون تومان براي خانه هاي لوکس و ويلايي بود، اما امروزه متري 5 ميليون تومان تنها براي واحدهاي چند سال ساخت در ميانه شهر است./س
برچسب ها: خرید ، فروش ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار