دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی گفت: اولین جشنواره حدیث رضوی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت سبک زندگی آن حضرت در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی به تشریح اهداف برگزاری نخستین جشنواره حدیث رضوی در قم پرداخت و اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به مدت 10 سال است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به منظور ساماندهی این همایش‌ها راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: استان قم به پشتوانه علمی حوزه‌های علمیه و مراکز متعدد فرهنگی و هنری در طول سال‌های مختلف به عنوان یکی از دو شهر مهم مذهبی کشور برگزارکننده همایش‌های رضوی با عناوین مختلف بوده است.
دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی با بیان اینکه 40 داستان روایی از احادیث امام رضا(ع) استخراج کردیم و در پایگاه اطلاع‌رسانی دارالحدیث قرار داده شده است گفت: افراد علاقه‌مند می‌توانند پنج داستان را انتخاب کرده و در بخش مسابقه شرکت کنند.
دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی با اشاره به مراکز همکار در برگزاری همایش ملی حدیث رضوی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه‌ قرآن و حدیث، پژوهشکده قرآن و حدیث، جامعة المصطفی العالمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، مرکز تخصصی علوم حدیث و انجمن حدیث حوزه در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان شرکت در این همایش تا 15 مرداد فرصت دارند آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.hadith.net یا به آدرس قم، بلوار 15 خرداد، چهار راه نوبهار، پس از شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ارسال کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.