عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: درحال حاضر با توجه به پیشرفت تجهیزات و امکانات چشم پزشکی دیگر نیازی نیست که مبتلایان به بیماری های شبکیه برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند.

یوسف علیزاده درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بابیان اینکه بسیاری از امکانات درمان بیماری های شبکیه در کشور فراهم شده است افزود: با توجه به توسعه تجهیزات چشم پزشکی طی سالهای اخیر از ابتدای مراحل تشخیص درمان و انجام عمل جراحی مبتلایان به بیماری های شبکیه به بیمارستان های سراسر کشور مراجعه می کنند و دیگر نیازی نیست که برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند و تمام مراحل فوق الذکر در داخل کشور انجام می شود.

وی با اشاره به امکانات جدید برای درمان بیماری های شبکیه ادامه دارد: از امکانات جدیدی که برای درمان بیماری شبکیه می توان به امکانات تصویربرداری که کار تشخیص این بیماری را آسان تر کرده است اشاره کرد.

علیزاده در ادامه گفت: با تزریق آمپول های که در داخل چشم تزریق می شود که با انجام این کار خیلی از بیماران صعب العلاجی مثل دیابت که راهی برای درمان آن ها وجود ندارد را می توانیم کنترل کنیم چرا که درگذشته بیماران دیابتی درمان موثری به جزء لیزر نداشتند اما درحال حاضر درمان جراحی و دارویی به این بیماران کمک می کند.

این متخصص چشم پزشکی افزود: از نظر وسایل جراحی هم وسایل جراحی پیشرفت کرده است و امروزه با استفاده از تجهیزات پیشرفته تر طول عمل کوتاهتر شده و نتیجه آن نیز بهتر شده است.

علیزاده با بیان اینکه استفاده از تزریقات داخل چشمی از خونریزی بیماران دیابتی جلوگیری می کند ادامه داد: همچنین در بیمارانی که دچار تورم مرکز بینایی می شود نیز از تزریقات داخل چشمی استفاده می شود.

وی با تاکید براينكه درحال حاضر بیشترین کار جراحی در قسمت چشم پزشکی بیماری های شبکیه که در تمام دنیا انجام می شود تزریقات داخل چشمی است گفت: با استفاده از تزریقات داخل چشمی بسیاری از بیمارانی که در گذشته جوابشان کرده بودیم راهی برای درمانشان وجود دارد و یا بیمارانی که ترجیح میدادیم جراحی شوند درحال حاضر نیازی به جراحی ندارند همچون بیماران دیابتی.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با بیان اینکه هر اقدام درمانی یک عوارضی دارد که عوارض آن در مقابل فوایدش کمتراست اظهار داشت درمان بیماران صعب العلاج که در گذشته درمان نمیشدند تزریق داروهای خاص و بهترکردن نتیجه عمل جراحی ازجمله فواید استفاده از تزریقات داخل چشمی است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
سلام پسرم مشکل شبکییه مادر زادی دارد لطفا راهنمایی کنید راه درمانی وجودداردممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
سلام فرزند برادرم 12 سال دارد 3 سال پیش چشمش در مدرسه ضربه خورده الان مشکل بینایی دارد پزشک معالج می گوید شبکیه چشم افتاده و فقط کمی وصل است آیا راهی برای درمان هست به کجا مراجعه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
سلام . پزشکای ارومیه گفتن پدرم مشکل شبکیه پیدا کرده و یه چشمش تقریبا نابینا شده و چشم دیگش هم تازه این مشکل رو پیدا کرده.ایا میشه درمانش کرد؟ اصلا پزشکای تهران رو هم معرفی نکردن که بریم اونجا.نمی دونم چیکار کنیم.
آخرین اخبار