سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان گفت: فنی وحرفه‌ای مرتباً در حال منزوی و محدود شدن است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، هادی توسلی شامگاه یکشنبه در نشست با نماینده مردم دشتستان اظهار داشت: توسعه توان علمی و فنی در جامعه یکی از مأموریت‌های اساسی و محوری است که فنی و حرفه‌ای با به‌کار‌گیری ابزار و امکانات مختلف برای تحقق آن کوشیده است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: ارتقای توان کاری جامعه از دستاوردهای مهمی است که در ادامه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای شاهد آن هستیم و در شهرستان دشتستان در سال‌های اخیر چنین رویه‌ای را شاهد بوده‌ایم.

توسلی بیان داشت: نیازسنجی آموزشی در ارائه آموزش‌های لازم و مورد نیاز تنها راهکار پرورش نیروی متخصص و ماهر است که فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتستان برنامه‌های خود را براین اساس استوار کرده است.

وی اضافه کرد: از این طریق فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان بحران فقر مهارتی را در میان کارگران صنایع و صنوف مهار کرد و دوره‌های آموزشی مورد نیاز این بخش را پس از نیازسنجی آموزشی برنامه‌ریزی و به اجرا درآورد.

این مسئول اذعان داشت: بازدید نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان فرصت مغتنمی برای این نهاد محسوب می‌شود و امیدواریم با تلاش‌های پیگیر و مستمر وی شاهد رفع مشکلات فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتستان باشیم.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها جایی است که می‌تواند صنعت و آموزش را در کنار همدیگر قرار دهد، اما متأسفانه همواره مورد بی‌مهری بوده و در طرح‌های کلان کشور نگاه مناسبی به آن وجود ندارد.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان ابراز داشت: فنی و حرفه‌ای مرتباً در حال منزوی و محدود شدن است و امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم دشتستان در مجلس شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم.

توسلی گفت: شهرستان دشتستان توانمندی و پتانسیل بالایی در عرصه‌ نیروی کار انسانی را در خود جای داده است و با فعالیت و برنامه‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر می‌توانیم شاهد شکوفایی بیش از پیش پتانسیل انسانی این شهرستان باشیم.

کمبود امکانات و مواد اولیه کارگاه‌ها، تجهیز کارگاه‌های جدید و تعویض دستگاه‌های فرسوده، ساختمان‌های جدید و مشکلات رفاهی کارآموزان و مربیان از جمله مواردی بود که توسط کارکنان فنی و حرفه‌ای دشتستان مطرح شد و خواستار پیگیری نماینده دشتستان برای رفع این مشکل شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.