ساختمان وزارت خارجه ليبي توسط افراد مسلح به محاصره درآمد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان ،دهها مرد مسلح با محاصره کردن ساختمان وزارت خارجه لیبی در طرابلس پایتخت این کشور ، مانع از ورود کارکنان به داخل این مجموعه شدند.

 مردان مسلح در اعتراض به حضور و شاغل بودن افراد وابسته به معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در مجموعه وزارت خارجه این کشور ، این ساختمان را به محاصره خود در آوردند .

 درحدود ۲۰۰ مرد مسلح ساختمان وزارت امور خارجه ليبي را در طرابلس، پايتخت اين کشور محاصره کرده و خواستار اصلاحات شده‌اند.

به گفته عصام الناس، مقام نظامي ليبي، حدود ۴۰ وانت مجهز به مسلسل و پدافند هوايي روز يک شنبه وزارت خارجه ليبي را محاصره کردند.

مردان مسلح از اين وزارتخانه خواستند که از استخدام افراد وابسته به رژيم سقوط کرده معمر قذافي در پست‌هاي کليدي جلوگيري کرده و افرادي را استخدام کند که به سرنگوني ديکتاتور ديرينه اين کشور کمک کردند.

بر پايه اين گزارش، گروه مردان مسلح از ورود کارمندان وزارت به داخل ساختمان جلوگيري کرده و کار در اين وزارتخانه را مختل کردند.

اين مقام ليبيايي همچنين مي‌گويد، مذاکرات بين مردان مسلح و مقامات در جريان است.

اين در حالي است که کنگره عمومي ملي ليبي در حال تصويب قانوني است که به موجب آن مقامات رژيم سابق از دست يافتن به مقام‌هاي عالي دولتي و سياسي محروم مي‌شوند.

اين قانون شامل شماري از مقامات عمده در دولت فعلي ليبي مي‌شود.

مردم ليبي در فوريه ۲۰۱۱ قيام خود را عليه حکومت ۴ دهه‌اي قذافي آغاز کرده و در آگوست ۲۰۱۱ وي را از تخت قدرت پايين کشيدند. ديکتاتور ديرينه ليبي ۲۰ اکتبر همان سال کشته شد.این حادثه تاکنون کسی مجروح نشده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار