محمد سعیدی‌کیا، کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تا آخر در صحنه می‌مانم، گفت: استقلال خود را حفظ کرده‌ام و تحت تأثیر جریانات و دولت‌ها قرار نگرفتم. معیار انتخاب نیروها برای فعالیت در دولتم وفاداری به انقلاب، داشتن تخصص و توانایی لازم برای انجام کار است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد سعیدی‌کیا" کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های محلی شهر کرمان اظهار داشت: بنده به تحزب قائل هستم و باید در کشور احزاب قوی تشکیل شود، اما در حال حاضر حزب‌های قوی و با برنامه مشخص نداریم و بیشتر جریانات، سیاسی است.
 
وی ادامه داد: معیار انتخاب نیروها برای فعالیت در دولتم وفاداری به انقلاب، داشتن تخصص و توانایی لازم برای انجام کار است.
 
سعیدی‌کیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا بانوان نیز در کابینه شما حضور دارند یا خیر، تصریح کرد: در قانون اساسی برای انتخاب وزرا از میان زنان و مردان منعی وجود ندارد و در کشور نیز یک بار وزیر بودن زن را امتحان کردیم.
 
وزیر مسکن دولت نهم درباره پیوستنش به ائتلاف سه‌گانه و پنج‌گانه گفت: مسئله ائتلاف در حال حاضر زودرس است و هنگامی معنا پیدا می‌کند که شورای نگهبان نظر نهایی‌اش را درباره کاندیداها بدهد.
 
وی با بیان اینکه بنا ندارم انصراف بدهم و تا آخر در صحنه می‌مانم، اظهار داشت: بنده در زمان قانونی، چهار نفر از افراد کلیدی دولت یعنی معاون اول، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را به مردم معرفی می‌کنم.
 
سعیدی‌کیا تصریح کرد: استقلال خود را حفظ کرده‌ام و تحت تأثیر جریانات و دولت‌ها قرار نگرفتم و همیشه آمادگی دارم خود را فدای منافع ملی کشورم کنم.
 
وزیر مسکن دولت نهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ریزی‌های شما برای یک دوره 4 ساله است یا هشت ساله، گفت: من همیشه هر جا بوده‌ام این‌گونه فکر کرده‌ام که 20 سال آنجا هستم، بنابراین برنامه‌ریزی‌هایم برای درازمدت است؛ اگر کسی 20 ساله فکر کند برنامه‌هایش را برای 20 سال تنظیم می‌کند نه برای یک دوره وزارت.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر رأی نیاورم به همه اعضای ستادم نیز از مدت‌ها قبل گفته‌ام که ما به هیچ وجه به نتیجه انتخابات هر چه که باشد اعتراض نخواهیم کرد.
 
سعیدی‌کیا در پاسخ به این سؤال که اگر به عنوان کاندیدای مردم انتخاب نشوید آیا خود را بازنشسته می‌کنید یا خیر، گفت: برای پاسخ به این سؤال باید به عقبه بنده نگاه کنید؛ هنگامی که در وزارت راه و ترابری و یا وزارت مسکن بودم یک هفته بعد از کنار گذاشته شدنم در جایی دیگر مشغول شدم و معتقدم تا جایی که توان داریم باید برای کشور و خانواده کار کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار