كارگاه آموزشي حمل و نقل جاده اي مواد خطرناك به مناسبت هفته زمين پاك با همكاري شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي استان در سالن همايش اين شركت برگزار شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اين كارگاه آموزشي كه با هدف آشنايي فعالين بخش حمل و نقل با مخاطرات زيست محيطي احتمالي ناشي از حمل نا صحيح اين مواد برگزار گرديد ، با هدف قرار دادن پيمانكاران حمل و نقل و رانندگان شركت نفت به دنبال تمركز بيشتر فعالان اين عرصه بر روي خطرات محيط زيستي حمل و نقل مواد خطرناك از جمله مواد نفتي بوده است.
دراين كارگاه مهندس برزنجي از كارشناسان وزارت راه و ترابري نيز پيش از شروع كارگاه به سخنراني پرداخت و با ذكر مسائلي پيرامون ايمني و شرايط عمومي حمل و نقل مواد خطرناك در كشور و جهان بر دقت در حمل و نقل و رجوع به ضوابط ايمني حمل و نقل تاكيد نمود .
 در پايان اين جلسه مدرس به پرسشهاي عملياتي حاضرين پاسخ داد و در گفتگوي بوجود آمده برخي چهار چوبهاي جاري به چالش كشيده شده و راه حلهايي نيز براي آنها ارائه شد .
آلودگي هاي ناشي از حمل و نقل مواد خطرناك به دليل پايداري تركيبات مورد نظر و عمق اثرگذاري فراوان مي تواند تخريب وسيعي در محيط زيست ايجاد نموده و نيز خطر آلودگي هاي احتمالي را افزايش دهد.
 نصب علائم لازم بر روي خودروهاي حامل ، ايجاد ايمني براي راننده و كنترل كيفي بر چگونگي حمل اين مواد از عمده مسائلي است كه امروزه در سطح جهان براي حمل و نقل ايمن اين نوع مواد بر آن تاكيد مي شود. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار