مدیرکل نمایش های تئاتر کشور، احداث مجموعه های تئاتر شهر را زمینه ای برای رشد نمایش در کشور دانست و گفت: تعهداتی که از سوی معاون امور هنری در راستای تولید کار و امکانات سخت افزاری به هنرمندان کرمانشاهی داده شده بود در طول سال گذشته محقق شد که احداث تئاتر شهر نمونه این تعهدات است.

 به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، قادر آشنا شامگاه شنبه در مراسم افتتاح تئاتر شهر کرمانشاه و اردیبهشت تئاتر سال 92 که با حضورمعاون امورهنری کشور، مدیرکل هنری کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و میهمانان ویژه وپیشکسوتان عرصه هنرنمایش کشوری واستانی برگزار شد، از عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تشکر و قدردانی کرد و گفت: بستری که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برای خدمت بیشتر مسئولین کشوری در این عرصه  فراهم  کرده جای تشکر و قدر دانی دارد.

وی همچنین از تلاش های معاون هنری وزارت کشور که در راه اندازی تئاتر و استقرار گروه های نمایشی انجام داده تشکر و قدردانی کرد و گفت: این تلاش ها بستری مناسب برای استفاده هرچه بهتر و بیشتر از هنرمندان، اساتید و عرصه نمایش فراهم کرده است.

آشنا ادامه داد: اساتید و هنرمندان با تجربه عرصه هنرنمایش و تئاتر، همواره یار و مدد کار مسئولین اجرایی در پیشبرد اهداف بوده اند.

مدیرکل نمایش های تئاتر کشور با ذکراین مطلب که هموراه آرزو داشتم  که در استان ها و شهرستان های کشور مکانی تخصصی برای فعالان عرصه تئاتر وجود داشته باشد، گفت: تئاتر را باید جدی گرفت و خوشحالیم که امروز شاهد راه اندازی پنجمین تئاترشهر کشور در کرمانشاه هستیم.

آشنا با اشاره به اینکه اقداماتی که قرار است در حوزه نرم افزاری صورت گیرد از سوی مسئولین کشوری تامین می شود، گفت: ما کمک های لازم را انجام داده ایم ولی مسئولین استانی نیز باید تلاش ها و کمک های لازم را ارائه دهند.

وی تعداد اجراهای عمومی در ابطه با دفاع مقدس را بیش از یک هزار و 392 مورد ذکر کرد و گفت: بیشترین این اجرا ها مربوط به استان کرمانشاه است.

آشنا در ادامه در خصوص تعهداتی که امور هنری وعده کرده بود، گفت: تعهداتی که از سوی معاون امور هنری در راستای تولید کار و امکانات سخت افزاری به هنرمندان وعده شده بود در طول سال گذشته شاهد اجرای عمومی در استان کرمانشاه بودیم.

وی ادامه داد: در چند ماهه گذشته نیز شاهد اجرایی شدن این تعهدات در استان های کهکیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی  شیراز و ... بودیم.

آشنا، با تاکید بر این مطلب که، تئاتر باید حاوی فرهنگ بومی  و تکمیل کننده آن تشکیل طرح گروها باشد، گفت: تئاتر شهری(تئاتر خیابانی) و تئاتر هایی که در سالن اجرا می شوند باید مورد حمایت واقع شده و در استان ها نیز مسئولین باید حمایت کنند.

مدیر کل نمایش های تئاتر کشور در پایان گفت: دراستان کرمانشاه تا کنون 15 گروه ثبت نام کرده ا ند ودر سال گذشته از مجموع یک هزار و292 هنرمندی که در کشور بیمه شده اند، که تنها 28 نفر متعلق به کرمانشاه بوده اما با توجه به ظرفیت های استان زمینه افزایش این آمار در کرمانشاه وجود دارد.

برچسب ها: کشور ، امور ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.