"فرانكلين لمب" در مقاله اي به تلاش انديشكده هاي آمريكايي در همراهي با رژيم صهيونيستي به منظور تقويت گروههاي تروريست در راستاي مقابله با جنبش "حزب الله" لبنان مي پردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري كانترپانچ ؛ نويسنده با انتقاد از مواضع جنگ طلبان آمريكايي مي نويسد "در سرمقاله اخير روزنامه "نيويورك تايمز" نويسنده اشاره كرده بود كه رژيم صهيونيستي بايد از اتحاد جنبش "حزب الله لبنان، جمهوري اسلامي ايران و دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه تا حد زيادي بهراسد. در اين ميان "دنيل پايپس" از نومحافظه كاران آمريكايي در مورد مقاله جديد خود در روزنامه "واشنگتن تايمز" به دولت آمريكا پيشنهاد كرده كه از گروه القاعده براي مقابله عليه مبارزان جنبش "حزب الله" لبنان استفاده نمايد." 

نويسنده در ادامه به نقش مخرب مقامات دولت آمريكا در نظريه پردازي در اين باره مي پردازد و مي افزايد "جفري فلتمن" معاون دبيركل سازمان ملل متحد و "سوزان رايس" نماينده آمريكا در مجمع عمومي سازمان ملل در اين نظريه پردازي نقش داشته اند. فلتمن شخصي است كه از سال 2005 كه از تل آويو به بيروت سفر كرده بود و سمت سفير آمريكا در لبنان را برعهده گرفته بود تلاش نموده تا عليه جنبش "حزب الله" لبنان و جنبش هاي مقاومت فلسطين اقدام نمايد. اخيرا نيز وي و سوزان رايس اظهار داشتند كه دامنه بحران سوريه مي تواند در منطقه گسترش يابد. وي در حالي از جنبش "حزب الله" لبنان انتقاد كرده است كه تروريست هاي فعال در داخل سوريه از 23 كشور مختلف به آنجا اعزام شده اند." 

نويسنده در ادامه به نقش صهيونيست ها در حمايت از گروههاي تروريست سوري از جمله جبهه "النصره" اشاره مي كند و مي افزايد "چندين نفر از عوامل رژيم صهيونيستي در كنگره آمريكا نيز اكنون از تقويت گروه تروريستي اي چون جبهه "النصره" در سوريه حمايت كرده اند. اين حمايت در حالي صورت مي گيرد كه دولت اوباما در ظاهر هم كه شده نام اين گروه را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده است. حتي سناتورهاي جنگ طلب آمريكايي از جمله "ليندسي گراهام" و "جان مك كين" نيز علنا در مصاحبه با شبكه خبري "فاكس نيوز" اظهار داشتند كه مي توان با گروههاي تروريستي اي كه در سوريه به انجام اقدامات تروريستي عليه دولت سوريه مي پردازد به مصالحه پرداخت." 

نويسنده در اشاره به كمك كشورهاي شيخ نشين حاشيه خليج فارس به تروريست هاي سوري مي پردازد و در اين باره مي افزايد "در طول دو سال گذشته در جريان بحران سوريه مشاهده مي كنيم كه كشورهاي شيخ نشين حاشيه خليج فارس به اعزام تروريست به سوريه مبادرت ورزيده اند و در قبال انجام اقدامات تروريستي عليه نظاميان ارتش سوريه به آنان پول، اسلحه و سيگار مي دهند. تخصص اين تروريست هاي اعزامي به سوريه در قاچاق مواد مخدر، آدم ربايي، قاچاق انسان و از جمله زنان و همچنين مزدوري و آدم كشي مي باشد. بسياري از اين افراد از ليبي به سوريه اعزام مي شوند." 

نويسنده همچنين به همكاري مقامات رژيم صهيونيستي با نومحافظه كاران آمريكايي در تجهيز تروريست هاي سوري مي پردازد و در اين باره مي افزايد "مقامات رژيم صهيونيستي نيز با نظرات "دنيس راس" و ساير نومحافظه كاران آمريكايي همدست هستند و از تقويت گروههاي تروريستي در سوريه و اقدام آنان عليه جنبش "حزب الله" لبنان حمايت مي كنند. براي اشاره تنها مي توان به مقاله اخير مركز مطالعاتي "موشه دايان" رژيم صهيونيستي كه در مورد مسائل خاورميانه و كشورهاي آفريقايي تحقيقاتي را انجام داده است اشاره كرد.

در ادامه اين گزارش آمده است "هم اكنون شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس متحدان رژيم صهيونيستي و از شركاي سياسي آن رژيم هستند. رژيم صهيونيستي بايد بر روي كشورهاي عضو اتحاديه عرب از جمله عربستان سعودي و اردن حساب ويژه اي باز نمايد چرا كه آنها مخالفتي با رژيم صهيونيستي ندارند." 

نويسنده در ادامه در مورد گروه جبهه "النصره" مي نويسد و مي افزايد "گروه تروريستي جبهه "النصره" اخيرا به اردوگاه آوارگان فلسطيني "يرموك" نزديك شده اند. آنان علنا اظهار داشته اند كه عليه نيروهاي جنبش "حزب الله" لبنان دست به اقدامات مسلحانه خواهند زد. شواهد نشان مي دهند كه رژيم صهيونستي از بسياري از اين گروههاي مرتبط با القاعده براي انجام اقدامات تروريستي عليه نيروهاي حزب الله استفاده مي كنند." 

وي در ادامه به اقدامات مفتي هاي تندروي سني در حمايت از تروريست هاي سوري اشاره مي كند و مي افزايد "دو تن از مفتي هاي تندروي سلفي در لبنان اخيرا اظهار داشتند كه تروريست هايي از آن كشور به سوريه اعزام خواهند شد تا عليه نيروهاي ارتش سوريه به اقدامات تروريستي بپردازند." 

نويسنده در پايان مقاله خود به نقش مخرب نهادهاي مطالعاتي آمريكايي در همراهي با رژيم صهيونيستي براي گسترش آشوب در سوريه و انجام اقدامات خرابكارانه عليه جنبش "حزب الله" لبنان مي پردازد و در اين باره مي افزايد "در ماههاي اخير رژيم هاي عرب حامي رژيم صهيونيستي در اجراي پروژه "اسلام هراسي" تبليغ شده از سوي نهاد مطالعاتي "واشنگتن" با آنان همكاري كرده اند. آنان اين ايده را بيان مي كنند كه "تنها راه حل" بحران سوريه حمايت از گروههاي تروريستي از جمله جبهه "النصره" مي باشد تا از آن طريق همانگونه مك كين مي خواهد رژيم صهيونيستي به اشغال فلسطين ادامه دهد و در مقابل نيروهاي تروريست عليه جنبش مقاومت حزب الله لبنان به انجام اقدامات تروريستي پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار