3 گروه راه یافته به بخش نهایی نخستین جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در خراسان شمالی برای کسب عنوان برتر به رقابت پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ گروه آریاس به سرپرستی "سید فیروزایازی"سه قطعه موسیقی را با عناوین جانم علی، ناله تنپور و شورشمس را در دومین روز از جشنواره برای حاضران نواختند.

این گروه با 8 نوازنده و هریک نوازندگی یکی از سازهای سنتی و ایرانی را عهده داراست، تشکیل شده است.

براساس این گزارش علی نوروزیان و محسن کیمیایی سه تارو بم تار، حسن جورابپیان علی مونسی و حسین محمدی تنپور، فرهاد دوستی "دیوان" ، احسان پور"دف" را می نوازند مهدی رستمی نیز خوانندگی گروه را عهده داراست که تلفیق موسیقی مقامی با سازهای ایرانی از ویژگی های اجرای گروه آریاس می توان نام برد.

براساس این گزارش در ادامه گروه "آساک" به سرپرستی "رضا غلامی" دومین گروه حاضر در بخش رقابتی گروه نوازی بود که 3 قطعه با نام های "شوانودلان"، "میون این" و "پیاده یولی" را نواختند.

همچنین در این گروه حمید ضیائی نوازنده تنبک، احمد محمدی نوازنده نی، عرفان آرایش نوازنده دف و دایره، عمید غفاری، محمدرحمانی و فریبرز کلانتری نیز با نواختن دو تار و همچنین جواد حسن زاده خواننده گروه را در رقابت این گروه با سایر گروه ها حضورداشتند و نواختند.

در پایان رقابت بخش گروه نوازی "گروه جولان " به سرپرستی "موسی الرضا ولی نژاد" به اجرای دو قطعه موسیقی با عناوین آهنگ جعفرقلی، با زبان کردی و التماس به درگاه خدا، با زبان ترکی پرداخت که 5 هنرمند و نوازنده دوتار شامل رضا رضازاده، حسین گل افروز، احمد دهقان، سلطان رضا ولی نژاد و موسی الرضا ولی نژاد و همخوانی به همراه ساز هنرآفرینان این گروه بودند.

گفتنی است؛ در نهایت با داوری آثار از سوی هیئت داوران متشکل از هادی منتظری، هوشنگ جاوید و حسین حصاری در بخش گروه نوازی این جشنواره یک گروه برتر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس معرفی می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.