کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: من آمده‌ام که در صحنه بمانم و اگر خطری اصولگرایان را تهدید کند اولین نفر نیستم که کناره گیری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علیرضا زاکانی" در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاري تسنيم برگزار شد، اظهار داشت: معتقدم اولین ضرورت برای کانديداتوري بنده این است که انقلاب اسلامی نمایشی است که نیازمند حرکت در مسیر درست است و گفتمان پیشرفت اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های امام(ره) قرار دارد که با بهره‌مندی از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی امکان این حرکت فراهم می‌شود.

وی افزود: کشور تا به امروز مسیرهایی را طی کرده است که صدمات زیادی دیده و باید تصحیح شود.

کانديداي احتمالي دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری با بيان اينکه تفکر و حاکمیت در کشور رایج است، ادامه داد: تفکر انقلاب اسلامی است که این انقلاب را به پیروزی رساند و 8 سال دفاع مقدس شکل گرفت اما این تفکر کم کم رنگ باخت که ما در صحنه حاضریم تا حاکمیت تفکر انقلاب را احیا کنیم.

وی با برشمردن مزایای تفکر انقلاب گفت: از این منظر نوع نگاه ما به رهبری انقلاب تغییر خواهد کرد و این نیست که صرفا مقلد باشیم و همچنین نوع نگاهمان به قدرت این است که هر کاری را برای بدست آوردن منافع انجام نمی‌دهیم بلکه با نفی قدرت‌طلبی این تفکر انقلابی حاصل می‌شود.

زاکانی با اشاره به احساس ضرورت دیگر برای حضور در صحنه گفت: برای توجه به همه شعارهای انقلابی، آزادی‌خواهی، اصلاح‌طلبی در چارچوب قانون اساسی، مبارزه با فقر و فساد، تبعیض اموری هستند که باید به صورت یک جا به آن پرداخته شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس بیان داشت: در جامعه اسلامی باید در محور شایستگان و کار کارشناسی به سمت اهداف و استفاده از ظرفیت‌های موجود مسیر پیشرفت را دنبال کنیم. خردمندان باید خردورزانه جامعه را هدایت کنند و در این راستا نیازمند پتانسیل و توان بالای جوانان هستیم و تمام آنها بعنوان محرک بهره ببریم و همچنین از بانوان نیز بعنوان بنیان و رکن اصلی خانواده در جامعه استفاده کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: توجه به حاکمیت اخلاق ضروری است و باید درجامعه اسلامی ما یک انقلاب اخلاقی رخ دهد.

زاکانی گفت: توجه به قانون مداری باید لحاظ شود و مسئولیت‌های مشترک نهادها در قبال مردم باید با همکاری صورت گیرد و همچنین باید از توانمندی‌های این سه قوه (مجلس، دولت، قوه قضاییه) بهره ببریم.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح برنامه‌های خود در رابطه با سیاست خارجی تأکید کرد: در مواجهه با کسانی که مخالفین نظام اسلامی هستند باید راه مدبرانه و دوری از وادادگی‌ها را پیش بگیریم و رفتار هیجانی را در سطح بین المللی قبول نداریم و در حوزه هسته‌ای مسیری که جلیلی و همراهانش دنبال می کنند مسیر درستی است.

دبیرکل جمعیت رهپویان اظهار داشت: در سیاست خارجی تعامل گرایی عزت مدارانه با کشورهای جهان و کمک به مستمندان جزو اساسی و اصل است و لذا برهمکاری با همه کشورها به جز کشورهایی که خط قرمز دارند مانند اسرائیل و آمریکا تأکید داریم.

وی با بیان اینکه امید داریم که بتوانیم گفتمانی از جنس انقلاب به جامعه عرضه کنیم، افزود: امیدواریم در این مسیر بتوانیم با همه کشورهای جهان دوستی خود را داشته باشیم و با آمریکا مادامی که در شرایط فعلی پافشاری می‌کند تعاملی نخواهیم داشت.

زاکانی با اشاره به خط مقاومت مدبرانه و خط سازش در قبال رفتارهای دشمنان گفت: دشمنان به دنبال آنند که اگر خط سازش پیروز شود به فشارهای خود ادامه دهند اما اگر خط مقاومت مدبرانه به پیروزی رسید، آنها ناامید می‌شوند و با ساختن و تعامل با ایران تسلیم خواهند شد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: توجه به حاکمیت اخلاق ضروری است و باید در جامعه اسلامی ما یک انقلاب اخلاقی رخ دهد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مبارزه عملی با فساد گفت: من معتقدم برای اینکه افرادی در صحنه  انقلاب حضور داشته باشند پاکی و صداقت کفایت نمی‌کند بلکه انسان‌ها باید در کنار این پاکی فسادستیز نیز باشند. 

زاکانی افزود: از نظر مبارزه با فساد بنده در دوران دانشجویی و نمایندگی پیشتاز بودم به طوری که در مجلس هفتم از وزیر اطلاعات (حجت‌الاسلام يونسي) درباره بازی‌هایی که توسط یکی از معاونین وی صورت می‌گرفت برای اولین بار وزیر اطلاعات را به مجلس کشاندم. 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: زمانی که وزیر اطلاعات را به مجلس هفتم کشاندم، بسیاری از اطرافیانش بنده را تهدید کرده و برخی نیز پیشنهاد معامله را مطرح کردند اما این موضوع همواره با مخالفت بنده روبرو شد به‌طوری که شاهد بودیم وزیر اطلاعات در مجلس هفتم برای پاسخ‌گویی به سوال من وارد صحن شد و هیجده دقیقه صحبت کرد اما بنده از پاسخ وی قانع نشدم.
 
وي خاطر نشان کرد: در مقابله با فروش سهام غیر قانونی شرکت سایپا حرکات متفاوتی از سوی من صورت گرفت و توانستم در مقابل اقداماتی که آنها انجام دادند، وارد عمل شوم.

زاکانی  اظهار داشت: اتفاقاتی که در قبال مرتضوی نیز در کشور رخ داد از جمله مباحثی بود که بنده در برابر آن ایستادگی کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اینکه سه گام را در حوزه اقتصادی  دنبال می‌کند، گفت: مهار تورم، تثبیت قیمت‌ها و واقعی کردن قیمت‌ها سه محور اساسی حوزه اقتصادي هستند که دنبال خواهم کرد.


*هر علتي که مانع از تولید شود را از سر راه برخواهم داشت


وی اظهار داشت: هر علتي را که مانع از تولید شود را از سر راه برخواهم داشت و اجازه نخواهم داد  به تولید ضربه جدی وارد شود .

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است لذا رسالت ما اقتضا می‌کند که در این راستا در مسیر صبر زدایی وارد عمل شویم .

وی ادامه داد: اعتقاد داریم آنچه در کشور ما بر اساس قانون اساسی در پیش گرفته شود موفق خواهد بود لذا مولفه‌های خود را در دولت آینده بر اساس قانون اساسی مشخص کرده‌ایم.

زاکانی با اشاره به اینکه  اقتصاد اولویت اصلی کشور دولت یازدهم است،  گفت: در میان توجه به مسائل اقتصادی  نباید حوزه فرهنگ را نیز فراموش کرد لذا استفاده از ظرفيت‌هاي نیروهای کار آمد، شناخته شده و با برنامه در این حوزه الزامیست.  

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی  در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بکارگیری کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری  در دولت یازدهم از سوی خودش گفت: بر این اعتقادم که افراد را بر اساس شایسته‌سالاری باید برای انجام مسئولیت انتخاب کرد و به شدت مخالف قبلیه‌گرایی هستم. 


*بعد از پيروزي در انتخابات با رقبای خود جلسه خواهم  داشت


زاکانی با اشاره به اينکه، کابینه خود را بعد از پیروزی در انتخابات معرفی خواهم کرد، اظهار داشت:  اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم به طور حتم بعد از موفقیت با رقبای خود جلسه خواهم  داشت و  هیچ گاه در صدد نفي رقبای انتخاباتی خود نخواهم بود.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اینکه به زودی منشور اخلاقی ستاد انتخاباتی خود را منتشر می‌کنم گفت: در نهایت دوستی،‌ مودت و استفاده از خرد جمعی سعی خواهم کرد در دولت آینده مسیر خود را ادامه دهم.

 زاکانی با بیان اینکه بزرگترین ضعف دولت فعلی شعار زدگی است خاطر نشان کرد: هیچ کدام از مردم ایران از عدالت‌طلبی و محرومیت‌زدایی بیزار نیستند اما این مقوله نباید به صورت شعار در کشورمان تبلیغ شود .


*جايز نيست احمدي نژاد در راستای استمرار  قدرت وارد عمل شود


وی افزود:  در شرایط فعلی جایز نیست احمدی نژاد راه بیفتد و در راستای استمرار  قدرت وارد عمل شود.

زاکانی در پاسخ مبنی بر ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس و ائتلاف آنها برای انتخابات پیش رو اظهار داشت: در انتخابات مجلس  سامانه وحدت شکل گرفته بود و به طور مختلف در مجلس‌های گذشته اعم از مجلس هفتم، شورای هماهنگی وجود داشت و در مجلس هشتم  ائتلاف 6+5 تدارک دیده شد و همچنین در مجلس نهم 8+7 از جمله ائتلاف اصولگرایان بود اما  باید گفت که شرایط انتخابات مجلس متفاوت از انتخابات ریاست جمهوری است .

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به ائتلاف اصولگرایان گفت: نوع نگاه کاندیدای اصولگرایان به جامعه متفاوت است و این اختلافات موجب جلوگیری از پویایی مجموعه اصولگرایی می‌شود .

وی با تاکید بر حفظ جهت‌گیری اصولگرایان در انتخابات بیان کرد: تمامی کاندیداهای اصولگرا اعم از ائتلاف پنج گانه، ائتلاف سه گانه افراد مستقل، جبهه پایداری و بنده به عنوان جبهه حماسه سازان  یک تنوعی را در مجموعه اصولگرایی با تفاوت دیدگاه ها تشکیل داده ایم  و باید با حفظ جهت‌گیری اصولگراها اولویت اول باشند.


*اگر بنا بر کناره‌گیری باشد من نفر نهایی خواهم بود


زاکانی تاکید کرد:  اگر در اولویت اول احساس خطر شود اصولگراها باید به سمت هم گرایی بروند و اگر بنا بر کناره‌گیری باشد من نفر نهایی خواهم بود.

وی با اشاره به نظر سنجی‌های کاندیداهای انتخاباتی بیان کرد: همه چیز به انتخاب مردم بستگی دارد و نظر سنجی یکی از پارامترهای انتخابات است.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان افزود: زمینه رقابت‌پذیری بالا در جامعه مهیا است و باید کاندیدها رقابت اثباتی را جایگزین رقابت نسل گرایانه کند.

زاکاني با اشاره به رفتار اصلاح‌طلبان بیان کرد: بر‌ آورد رفتارهای اصلاح‌طلبان این است که با توجه به خطاهای فاحشی که داشته‌اند  و خاطره مردم از اشتباهاتشان هنوز پاک نشده است و اصلاح‌طلبان نیز اقدامی برای زدودن لکه‌های سیاه نداشته‌اند.

وی در ادامه گفت: نوع نگاه و  اندیشه‌های اصلاح‌طلبان شرایطی را به نظام تحمیل کرد که آنها هنوز ظرفیتی برای در صحنه بودن، ندارند.
 
زاکانی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید با احساس خطر  جمعی در صحنه حضور داشته باشند، اظهار داشت: برای به جمع بندی رسیدن باید  صحنه انتخابات را دید و در صحنه تصمیم گرفت و من آمده‌ام که در صحنه بمانم  و اگر خطری اصولگرایان را تهدید کند اولین نفر نیستم که کناره‌گیری می‌کنم.

زاکانی در ادامه نشست خبری بیان کرد: گفتمانی که به آن تاکید دارم "گفتمان انقلاب اسلامی" است که با منظومه فکری حرکت امام(ره) و رهبری و آنهایی که در چهارچوب  قدم بر می دارند شکل گرفته است و بر اساس این گفتمان و در چهارچوب مدل سازی های منطقی ، راهبرد های خود را تنظیم کرده است. 

زاکانی با اشاره به گفتمان پیشرفت اسلامی به عنوان گفتمان خود گفت: گفتمانی که مد نظر دارم مقابل توسعه انسانی در  مقابل توسعه انسانی غرب است و غرب دو نوع حیات انسانی را در نظر دارد و ما بر خلاف مبانی غربی که اقتصاد را زیر بنا می‌دانند فرهنگ را زیر بنای جامعه می‌دانیم و این فعالیت‌هایی که دارند  به عنوان مسئولیت  تاریخی است که احساس کردم و به صحنه آمدم.

وی در ادامه افزود: هر کسی که همراه با گفتمان پیشرفت اسلامی باشد رای ما قابل انتقال  است و در این راستا با جلیلی صحبت کرده ام  و مبانی فکری ما نزدیک به یکدیگر است.

 
*به صحنه آمدن برای مطرح کردن خود را تکذیب میکنم


کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از رسانه‌ها عنوان می‌کنند که زاکانی برای مطرح کردن خود به صحنه آمده است،  اظهار داشت: به صحنه آمدن برای مطرح کردن خود را تکذیب میکنم و افرادی که این مسئله را  بیان داشته‌اند، به دنبال سناریوسازی هستند و  لذا مسائلی که من را در صحنه قرار داده است جنبه جدی دارد و امیدوارم فردی باشم که مورد اقبال مردم قرار گیرم.

وی گفت: از جمله افرادی بوده‌ام که در همه صحنه‌های  انقلاب اسلامی  حاضر شده‌ام  و اگر به دنبال سهم خواهی بوده‌ام؛ در دفاع مقدس هیچ گاه سهم خواهی نداشتم و آن را توفیق حضور پنداشتم و در دوران دانشجویی نیز به لطف خدا نیز همیشه مدال فدا کاری  به من داده‌اند  و در مجلس  هفتم به اجبار من را به صحنه آوردند  و در مجلس هشتم نیز تنها فردی بودم که درخواست حذف خود را دادم و حتی  خواستار این بودم که افراد دیگری را جایگزین  خود کنم که دیگران  فکر نکنند که ما تفاوت عقیده‌ای و اندیشه‌ای داریم.

زاکانی با بیان اینکه در هیئت رئیسه مجلس منشا اثر بوده‌اند، گفت: هر جا مسئولیتی به من در زندگی  گفتند در زمان واگذاری  آن را بهتر از گذشته تحویلشان داده‌ام و در این مسیر که ذکر کرده‌ام هیچ سهم خواهی نداشتم  و همیشه  در پی رعایت انصاف  و گام برداشتن به سمت اهداف انقلاب اسلامی بوده‌ام.


*ضرورت ندارد خودم را معرفی کنم / اصولگرایان به شخصیت من واقفند


زاکانی ادامه داد: ضرورت ندارد خودم را معرفی کنم و اصولگرایان به شخصیت من واقفند و یکی از مواردی که در تضاد با من است جنبه سهم‌خواهی و مطرح شدن در صحنه است.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در گذشته ادعا کردید دولت نهصد میلیارد تومان خرج کرده که صد و پنجاه نماینده را به مجلس ببرد؛ آیا سندی برای ارائه دارید اگر دارید چرا سند را ارائه نکردید؟  پاسخ داد:  شما برای حرفهایی که  زدید سند دارید  اینکه خبرنگار در پاسخ گفت: خبرگزاری سند است.

وی در پاسخ خبرنگار ایرنا گفت: خبرگزاری ایرنا خبر کذب علیه من منتشر می‌کند و خجالت می کشم که روزنامه جمهوری اسلامی را بخوانم و گمانه زنی‌هایی که می‌کنیم برای خودتان ارزش دارد؛ بنده در آزادی و آزادی خواهی تاکید دارم و استقبال می‌کنم از سوال شما  اما علاقمندم که وقتی جواب می‌دهید مستند باشد.

وی در پاسخ به سوال این خبرنگار اظهار داشت: دولت سه میلیارد تومان پول و امکانات در نظر گرفته و یکی از نمایندگان به من گفت که سیصد و بیست میلیون تومان به من وعده داده‌اند تا  بروم در بوشهر نامزد شوم و اگر رای  آوردم سهم آنها را بدهم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا حرف‌های نادرست را به جامعه و مردم القا می‌کند گفت: در شرایط فعلی در کشور ما ملاک اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری است چنانچه ایشان در فرمایشات خود در اول فروردین اشاره کردند که رئیس جمهور بعدی باید خوبی‌های این دولت را داشته و بدی‌های آن را نداشته باشد.

وی افزود: ما در کشورمان ملاک و میزان داریم لذا از این جهت اگر بنده سندی را درباره برخی از فسادهای صورت گرفته در کشور مطرح می‌کنم مدارک و اسناد آن موجود است.

زاکانی در پاسخ به سوال  خبرنگاری درباره  فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری که تاکید کرده است کسانی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا می‌کنند، باید واقع بین باشند افزود:  بنده به صورت مدون برنامه خود را به مردم ارائه خواهم داد و در این راستا سعی خواهم کرد تا به صورت شفاف و سریع با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشم.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصریح کرد: تدوین منشور اخلاقی، مرام نامه، برنامه‌هایی در چهارچوب گفتمان پیشرفت،‌ اقتصاد و فرهنگ و مدل منسجم انتخاب مدیران و وزرا که مبتنی بر شایستگی است از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در فعالیت‌های انتخاباتی من به آنها  توجه ویژه می‌شود. 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در هفت حوزه برنامه‌های مختلفی را تدوین کرده‌ام گفت: در حوزه هدفمند کردن یارانه‌ها ما بر این اعتقادیم که این قانون باید مراحل اجرایی شدن خود را ادامه دهد اما شیوه اجرایی آن نادرست است.
 
زاکانی اظهار داشت: بر این اعتقادم که در راستای انجام هر اقدامی  باید  ابتدا شناخت صورت گیرد.


*بيمه سلامت را به عنوان بیمه رایگان برای عموم مردم ایجاد مي‌کنم

 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که از سوی بنده برای دولت یازدهم در نظر گرفته شده است این است  که بیمه سلامت را به عنوان بیمه رایگان برای عموم مردم ایجاد کنم زیرا بنده پزشک هستم و متوجه هستم که به واسطه بیماری بسیاری از مردم ما دچار فقر شده اند و می‌شوند.

زاکانی با اشاره به اینکه به اقتضای هر جامعه باید خدمات ویژه‌ای تنظیم شود، گفت: اعتقاد دارد محرومین در کشور ما علی رغم  توجه ویژه نیازمند دریافت یارانه مستقیم هستند.

زاکانی اظهار داشت:  ما از  ابتدای سال قبل در مباحث گفتمانی و شش ماه قبل نیز در حوزه‌های عملی و برنامه‌ای کار خود را شروع کرده‌ایم و معتقدیم می‌توانیم نظر مردم  و نخبگان را جلب و اغنا کنیم.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در برنامه‌ای که از سوی بنده برای دولت یازدهم تبعین شده است این موضوع در نظر گرفته شده  که مسئولین جامعه به همیاری و همکاری دولت بشتابند و دولت با همراهی مردم مسیر خود را طی کند.

زاکانی درباره ایجاد فضای بحث  بین خود و احمدی نژاد در روزهای اخیر گفت: بنده شروع کننده این ماجرا نبودم اما اعتقاد دارم که نمی‌توان در شرایط فعلی که مشکلات دو برابر شده است و با برداشتن ارز مرجع که بسیاری از قیمت‌ها بالا رفته است نمی‌توان سکوت کرد.

 وی افزود: در شرایطی که کشور با مشکلات بسیاری روبرو است رئیس جمهور نباید دنبال کارهای تبلیغاتی برای انتخابات برود لذا برای من این موضوع قابل پذیرش نیست؛ برای من رفتارهای فعلی آقای احمدی‌نژاد قابل پذیرش نیست زیرا وی به جای تلاش  برای رفع مشکلات  و کاهش قیمت  به دنبال کارهای تبلیغاتی راه افتاده است این رفتارها در شان رئیس جمهور نیست.


*نمی‌پذیریم که رئیس جمهوری در کشور ما موروثی شود

 
زاکانی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه تا انتخابات هر کس حاشیه‌سازی کند قطعا خیانت کرده است، اظهار داشت: به رئیس جمهور نصیحت می‌کنیم که همان رفتارهای سال 84 را پیگیری کند و بداند که مردم و ما نمی‌پذیریم که رئیس جمهوری در کشور ما موروثی شود.

 زاکانی با بیان اینکه برنامه من برای دولت یازدهم چهار ساله است، گفت: از روز اول اعلام خواهم کرد در راستای وفای به عهده به مردم وارد عرصه شدم نه برای بدست آوردن قدرت لذا با حفظ این امانت مسیر خود را طی می‌کنم.

وی افزود: برای ما قابل قبول نیست دولتی که خط قرمز خود را مبارزه با فساد می‌دانست امروز شرایطی را ایجاد کرده است که فساد درجامعه استمرار پیدا کند.
 
وی افزود: حرکات صورت گرفته از سوی دولت دهم، سبب شده است برخی افرادي که صلاحیت برای حضور به عرصه سیاسی کشور ندارند وارد صحنه شوند.
 
دبیر کل رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دوم خردادی‌ها مسیر کشور را به ناکجا آباد خلق کرده اند، گفت: ما شاهد بودیم که جدایی دین از سیاست را دولت دوم خرداد احیا کرد ما یادمان نرفته است که صد و بیست و شش نفر نماینده مجلس تحصن کرده است لذا انتظار است احمدی نژاد وارد این گوی و میدان نشود.

زاکانی تصریح کرد: امروز در عرصه انتخابات ریاست جمهور باید کسانی که می‌توانند وارد عمل شوند و مدعی باشند که به آرمان‌های امام(ره) و رهبری پایبند هستند. 

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی که از شرکت سایپا به دلیل اقداماتی که انجام داده بود شکایت کردم این موضوع را به سرانه دو قوا اعلام کردم و آنها نیز قبول کرده‌اند که شرکت سایپا تخلفاتی را انجام داده است لذا حاضرم در هر زمانی که شرکت سایپا اعلام کند به دادگاه رفته و اسناد خود را ارائه دهم.

وی افزود: زمانی که دولت نهم آقای متکی را به عنوان وزرای اطلاعات وخارجه معرفی کرد من از آنها حمایت کردم  اما وقتی که آقای مرحوم کردان و وزیر راه اسبق از سوی دولت معرفی شد به این موضوع اعتراض کردم.


* به همراه آقایان فاکر، حسینیان، نکونام، فدایی و توکلي نزد دولت رفتیم


زاکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش معاون وزیر راه سابق در زندان به سر می‌برند، افزود: سر قضیه مرحوم کردان بنده به همراه آقایان فاکر، حسینیان، نکونام، فدایی و توکلي نزد دولت رفتیم و درخواست کردیم که وی را برای تصدی پست وزارت کشور به دلیل مغایرت با مسائل ملی و انقلاب معرفی نکنند اما متاسفانه دولت به این موضوع توجه نکرد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع فقر و فساد در دولت دهم گفت:  تفاوت دولت نهم و دهم  بسیار فاحش است اما باید به این نکته توجه کرد که  دولت نهم در مقوله محروم زدایی و فقر زدایی عملکرد مثبتی را ارائه داد اما متاسفانه نتوانست در دولت دهم به این شعارها پایبند باشد.

وی افزود: دولت نهم محاسن خوبی را  انجام داد اما نتوانست این رویه را در دولت دهم ادامه دهد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:  متاسفانه ما شاهد هستیم با پول بیت المال و پول وامی که به کارکنان شرکت سایپا داده شد فساد بزرگی در این مجموعه صورت گرفت و دولت شرکت سایپا را خرید  لذا نمی توان از این فساد به راحتی گذشت.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه فسادی که در شرکت سایپا صورت گرفته است که سودش با حاشیه‌ای نزدیک به پنج هزار میلیارد تومن روبرو است لذا نمی توان از این موضوع به راحتی گذشت؛ بنده حاضرم اگر شرکت سایپا شکایت کند به دادگاه بروم و با ارائه عدله و اسناد محکم فساد این شرکت را اثبات کنم.

 زاکانی در پاسخ به  سوال خبرنگاری  مبنی بر اینکه آیا شما حضور افرادی چون آيت‌الله هاشمی،‌ خاتمی و مشایی را باعث احساس خطر اصولگرایان می‌دانید، گفت: باید بگویم که برخی از آقایان هیچ گونه خطری را برای اصولگرایان ندارند اما اعتقاد دارم تا زمانی که ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری انجام نگرفته است نمی توان نسبت به این موضوع اظهار نظر کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی و براساس نظر سنجی‌هاي مردم، اصولگرایان در انتخابات آینده رقبت بیشتری دارند.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران  درباره اینکه چرا شما در هیچ کدام ائتلاف اصولگرایان حضور ندارید? گفت: نوع گفتمانی که بنده ارائه داده ام نسبت به دیگران متفاوت تر است و جامعه را به یک آرامش می رساند.
 
وی افزود: ما در یک بازده زمانی  12 ماهه و با ارائه برنامه‌های واقعی در صدد هستیم  تا مشکلات مردم را  حل کنیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره حضور مستقل خود در انتخابات گفت: درباره ائتلاف خود با کامران باقری لنکرانی نامزد جبهه پایداری در انتخابات آینده گفت: بنده تا به این لحظه هیچ صحبتی را با لنکرانی نداشتم اما علاقمند هستم حتما با وی صحبت کنم.

زاکانی تصریح کرد:  شیوه رفتاری بنده در انتخابات پیش رو نفی دیگران نیست اما در صدد هستم در غالب گفتمانی که در چارچوب آن حرکت می‌کنم و الگوهای بومی مسیر خود را ادامه دهم.
 
 وی افزود:  بنده با تاکید بر شعارهای انقلاب و قانون اساسی وارد عمل می‌شوم.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه چه تضمینی می‌دهید که جنابعالی مانند روسای جمهور قبلی از خط اصلی خود انحراف پیدا نکنیم گفت: 34 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و این موضوع ثابت شده است که کسانی که از خط آرمان های انقلاب دوری کنند جایگاهی در عرصه سیاسی کشور نخواهند داشت.


*سابقه اجرایی که از بنده وجود دارد؛ تضمین کننده خوبی برای انتخاب بنده است


وی تصریح کرد: به طور حتم سابقه اجرایی که از بنده وجود دارد و مردم به  آن اشراف دارند می‌تواند تضمین کننده خوبی برای انتخاب بنده باشد.

زاکاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا مي‌توانيد در چند سال رياست‌جمهوري تورم را کاهش دهيد و مشکلات را برطرف کنيد؟ اظهار داشت:‌ البته اصلاحات امکان دارد و نگاه ما نگاه سيستمي، کارشناسي و اعتقادي است و دليل نگاه اعتقادي اين است که تفکر بسيجي را به دور از انحراف، تحجر و تکنوکراسي مي‌دانيم و معتقدم اين تفکر نسبت به کار علمي و کارشناسي دقت لازم را دارد.

وي در ادامه افزود:‌ با يک نگاه سيستمي و دقيق و با در اختيار داشتن تجربه سال‌هاي گذشته مي‌توان اصلاحات در امور را در چارچوب قانون اساسي انجام داد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به برنامه‌هاي خود بيان کرد: با زنجيره ايده بازار معاونت علمي و فناوري، زنجيره تجارت، مديريت توليد و تأمين، جلوگيري و مبارزه از پيشرفت فساد و اصلاح نظام بانکي از طريق شفاف‌سازي مي‌توان مشکلات را مرتفع کرد.

وي همچنين بيان کرد:‌ عدالت در سلامت، عدالت در آموزش از طريق فرآيندها و به کار گماردن افراد شايسته براساس واقعيت‌ها در برنامه‌هاي من گنجانده شده است و همچنين در کنار کار اثباتي و جنبه سلبي مبارزه با فساد در دستور کار قرار دارد.

زاکاني با تأکيد بر اينکه براي حل مشکلات اقتصادي امروزه صرفا راه حل اقتصادي ارائه نمي‌دهند، خاطر نشان کرد: با جمع بندي رويکرد فرهنگي راه حل‌هاي اقتصادي را پيش مي‌گيرم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تقابل دولت و مجلس عنوان کرد:‌ سه دوره در مجلس نماينده هستم و نمايندگان از هر قشر مختلف مي‌دانند که جنبه عقلانيت و اخلاقي براي مخالفين خود قائلم و همچنين خود را محور حق تلقي نمي‌کنم و در حوزه کاري مجلس را رأس امور مي‌دانم.

وي در ادامه افزود:‌ لايحه‌هايي را که مجلس تصويب مي‌کند به عنوان يک امر واجب و لازم براي خود مي‌دانم و در رابطه با اين حوزه برنامه تحولي ارائه خواهم داد.

وي بيان کرد:‌ دستگاه تقنيني کشور بايد 44 قانون مرجع را در دولت مورد بازبيني قرار دهد و در اين امر از مجتهدين، کارشناسان داراي علم و فن و نمايندگان استفاده کند.

زاکاني با بيان اينکه بايد خبرگان هر عرصه‌اي را براي مديريت فرا خواند، گفت:‌ اگر در شکل‌گيري لايحه‌اي نمايندگان دخيل باشند در هنگام تصويب با لايحه جديدي مواجه نيستند که در هنگام تصويب نظر متفاوت ارائه دهند.

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي تأکيد کرد: دولت مکلف است به دستگاه قضايي کمک کند و اين کمک نبايد به معني دخالت در اين دستگاه باشد و در صورت همراهي دولت با مجلس و قوه قضاييه اين دو نهاد هم همگام با دولت گام بر مي‌دارند.

وي با اشاره به اختلاف بين دولت و مجلس بيان کرد: بايد قوا از دوگانگي پرهيز کنند و نبايد مسئولين مشکلات را به سر سفره مردم بکشانند بلکه آن را بين خود حل کنند لذا بايد مسايل را بين خود حل کنند و پروژه‌اي براي کمک دولت به دستگاه قضايي تنظيم کردند.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطر نشان کرد:‌ اگر مورد اقبال رأي مردم قرار بگيرم فرداي انتخابات هر اتفاقي بيفتد از اين انس و الفت کم نخواهد شد و همچنان خادم مردم نيز باقي مي‌مانم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انقلاب ، اخلاقی ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار