دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم هزینه های انتخابات من را تامین می کنند، اظهار داشت: مشکلات جامعه با اصلاح اخلاق دولتمردان رفع می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران در بابلسر اظهار داشت: 65 درصد مشکلات جامعه با اصلاح اخلاق دولتمردان رفع می شود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر تعریف وی از اخلاق انتخاباتی چیست، گفت: بازگشت اخلاق به جامعه از مهمترین ضروریات بوده که باید رعایت شود نه در انتخابات بلکه فضای جامعه باید براساس محبت و صداقت باشد.

رضایی همچنین در سئوال یکی دیگر از دانشجویان که پرسید پول تبلیغات انتخابات شما از کجا تامین می شود، افزود: آنچه برای بنده تاکنون هزینه شده از مردم بوده و ریالی برای خود تاکنون هزینه نکرده ام. تمام بنرها و تبلیغات و اس ام اس ها از ناحیه مردم بوده و اطلاعی از این جهت ندارم و در اصل مخالف کار تبلیغاتی با صرف هزینه های بالا هستم من برای کار برای مردم آمدم.

تفسیر رضایی از خاتمی، هاشمی، موسوی و کروبی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سئوال دانشجویی دیگر که پرسیده بوده نظر شما در رابطه با واژه رهبری، خاتمی، هاشمی رفسنجانی، موسوی و کروبی چیست؟ اظهار داشت: در طول تاریخ تحولاتی برای انقلاب به وجود آمده و برخی از آنهایی که با امام بودند، با رهبری نبودند و آنانی که با رهبری بودند با امام نبودند و این تغییر و تحولات وجود داشته است. هاشمی رفسنجانی حد وسط است و موسوی و کروبی که جدا شده اند و من خودم همواره با رهبری بوده و هستم.

وی بیان داشت: خاتمی هم انسان شریفی است اما بنده با او در بسیاری از مسائل اختلاف سلیقه و نظر دارم.

رضایی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری که پرسیده شد چرا شما در فتنه 88 موضع گیری جدی نداشته اید؟ بیان داشت: ابهاماتی در این رابطه وجود داشت و اعتراضاتی شکل گرفت که در واقع به دو صورت اعتراض خیابانی و اعتراض قانونی بوده است و بنده هم از نظر قانونی اعتراض کردم و بر این باورم که اعتراض بخشی از مردم سالاری دینی است و باید انجام شود و اما اعتراض باید در راستای قانون باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال دیگر یکی از دانشجویان که گفت "با توجه به بروز اختلافات فراوان فرهنگی و مشکلات ناشی از آن، در رابطه با فرهنگ و اخلاق در جامعه چه می کنید"، افزود: فرهنگ سازی پروژه بسیار سخت و در عین حال ساده بوده و در این راستا کافی است دولتمردان ما اخلاق حرفه ای و سیاست مدارانه خود را رعایت کنند و تابع قوانین و اخلاق اسلامی باشند.

توجه جدی به مقوله فرهنگ

رضایی با اشاره به اینکه به موضوع فرهنگ باید در تمام ابعاد مختلف جامعه رعایت شود، ادامه داد: در همه موارد در جامعه باید اخلاق رعایت شود و در همه جا نماد ملی و اسلامی را رعایت کنیم و این مسئله در سدسازی ها، شهرسازی و فعالیت های عمرانی رعایت شود.

وی بیان داشت: 65 درصد مشکلات جامعه با اصلاح اخلاق دولتمردان اصلاح می شود و این اصلاح باید از دولتمردان آغاز و در جامعه گسترش یابد.

رضایی در پاسخ به سئوال دانشجویی که پرسید منظور شما از اقتصاد فدرال و یارانه دانشجویی چیست؟ اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که از سرمایه های انسانی و مالی نظیر دانشمندان و نخبگان هر منطقه برای آن منطقه استفاده می شود و از فرار سرمایه های انسانی از شهرستانها به تهران و از تهران به کشورهای دیگر جلوگیری می کنیم.

وی بیان داشت: شش ماه قبل از فارغ التحصیلی دانشجویان باید آینده شغلی آنان مشخص باشد و در این راستا کمک کار آنان بوده و از آنان حمایت می کنیم و وام دانشجویی به افراد و دانشجویان نیازمند می دهیم./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
شیطنت و شرارت و شیادی و موذیگری نهفته در ذات ایرانیها هرگز رفع نخواهد شد حتی اگر مانند شیطان به مقام قرب الهی برسند. این مردم فرومایه با کشته شدن در راه دین به درجه شهادت نمیرسند چون باورهای الوده به شرک و بت پرستی یا خودپرستی و خودباوری دارند. اخلاق نمیتواند اساس بقا و پیشرفت یک جامعه باشد چون بر باورها و دیدگاهها بنا شده و در افراد مختلف متفاوت و ضمانت پایبندی ندارد. وظیفه شناسی و قوانین لازم و جامع و عملکرد قانونی تمامی افراد مسئول، شرط اصلی امنیت و اعتماد و امید و پیشرفت جامعه است. جامعه ای که نه از راه تلاش و قانون و شایستگی، بلکه شیادی و قانون گریزی و سیاه نمائی به ثروت و فرصت و قدرت میرسد، در توحش ملبس به تمدن باقی، و در خودباوری مخرب، الگوی بسیار خطرناک برای بشریت خواهد بود.