معاون حمل و نقل شهرداري تهران گفت:با وجود گذشت 6 سال از تاييد طرح جامع حمل و نقل و ترافيک ، تغييرات گسترده در عرضه و تقاضاي حمل و نقل صورت پذيرفته و از اين رو طرح مذکور مورد بازنگري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،مهندس تشکري هاشمي با تاکيد بر اين که طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران با 4 رويکرد کلي و در 18 محور اجرايي تهيه و تدوين شده، گفت: فراهم کردن امکان سفرهاي پياده، توسعه مسيرهاي دوچرخه­سواري، تامين پارکينگ، استفاده بهينه از تاکسي و برنامه­ريزي براي خطوط اتوبوسراني تندرو، از جمله اهداف اصلي اين طرح محسوب مي­شود.
 
وي اضافه کرد: با وجود گذشت 6 سال از تاييد طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران، تغييرات گسترده­اي در عرضه و تقاضاي حمل و نقل صورت پذيرفته و از اين رو طرح مذکور مورد بازنگري قرار گرفت.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به افزايش روزافزون جمعيت تهران و وسايل نقليه­اي که در اين کلان­شهر رفت و آمد مي­کنند، اعلام کرد: يک شهر پويا، شهري است که به سيستم­هاي حمل و نقلي کارآمد و مطمئن و در عين حال راحت و جذاب براي تمام شهروندان به ويژه عابران پياده مجهز باشد.
 
نيازمند رويکردهاي جديد حمل و نقلي هستيم

 
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که ديدگاه مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيک بر محور حمل و نقل انسان محور استوار است، اظهار کرد: يکي از اهداف اصلي طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران، امکان انجام سفرهاي پياده در شبکه معابر مناطق مختلف تهران است.
 
وي تغيير نگرش در بحث پياده­روي و دوچرخه­سواري را مورد تاکيد قرار داد و تصريح کرد: همين تغيير نگاه در مديريت عرضه و تقاضاي سفر و چگونگي توسعه شبکه معابر شهري، از جمله مهم­ترين رويکرد­هاي جديد حمل و نقلي است که در به روز رساني طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران مورد توجه قرار گرفته است.
 
مهندس تشکري هاشمي با تاکيد بر اين که تهران نيازمند پياده­راه­هايي است که فضاي کافي براي انتخاب سرعت دلخواه پياده روي و عبور راحت عابران از کنار هم را داشته باشد، گفت: در بازنگري طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران معيارهايي چون عرض پياده­رو، فاصله نزديک­ترين ايستگاه مترو، تعداد مسافران مترو، حجم ترافيک سواره، جذب سفر روزانه هر منطقه، کاربري­هاي جاذب سفر، حجم تردد عابران پياده و معابر مستعد جهت احداث پياده­راه تعيين شده است.
 
تقاضاي پارکينگ هر روز افزايش مي­يآبد
 

وي با اشاره به مشکلات عديده سيستم جابه­جايي در تهران، اظهار کرد: در راستاي پياده­سازي راهکارهاي مديريتي و طراحي شهري انسان محور، طرح جامع دوچرخه­سواري تهران تعريف شد که در آن با در نظر گرفتن نکات فني، مسيرهاي ويژه دوچرخه­سواري تهران در دو افق کوتاه مدت و بلند مدت مشخص شد.
 
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که در طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران فرآيند دوچرخه­سواري به عنوان يک شيوه حمل و نقلي برنامه­ريزي شده، تصريح کرد: بر اين اساس با برآورد ميزان تقاضاي بالفعل و بالقوه و تخصيص سفرهاي انجام شده با دوچرخه، وضع موجود و آينده بر روي شبکه­هاي پيشنهادي طراحي شده است.
 
معاون شهردار تهران در پايان يکي از نيازهاي شبکه حمل و نقل در شهرهاي بزرگ را تامين پارکينگ متناسب و سياست­هاي مديريت تقاضاي سفر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اين که تمام سفرهايي که با وسايل شخصي و با اهداف مختلف صورت مي­پذيرد به توقف منتهي مي­شود، همواره تقاضاي پارکينگ با ازدياد وسايل نقليه افزايش مي­يآبد. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.