ارتش سوريه ، بخش زيادي از منطقه راهبردي «برزه» در ريف دمشق را از گروههاي مسلح بازپس گرفته و باقيمانده گروههاي مسلح را در اين منطقه به محاصره کامل خود در آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛‌ منطقه برزه در حومه دمشق از اهميت راهبردي برخوردار است زيرا يکي از وروديهاي شهر دمشق و گذرگاه غوطه شرقي است و همين باعث شده بود گروههاي مسلح بر منطقه برزه کنترل پيدا کنند اما ارتش سوريه بيشتر محله هاي اين منطقه را باز پس گرفته و گروههاي مسلح را در داخل محله اي به نام «برزه بلد » محاصره کرده است تا زمينه بازپس گيري کامل آن را فراهم آورد .

 ارتش سوريه با عمليات نظامي در اطراف دمشق و ريف  دمشق هر روز پيشرويهاي جديدي انجام مي دهد  .ارتش سوريه بيشتر محله ها و خيابانهاي منطقه برزه را بازپس گرفته و افراد مسلح را در منطقه« برزه بلد » به محاصره در آورده است .فرماندهان ميداني تأکيد کردند در سريعترين زمان ممکن به پاکسازي اين منطقه پايان خواهند داد .  اين منطقه از چند جهت راهبردي است . برزه يکي از وروديهاي دمشق و گذرگاه غوطه شرقي است و ارتش سوريه در اين منطقه پادگانها و ساختمانهاي اداري دارد .

يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت :ما اکنون در منطقه محمديه در جنوب برزه هستيم  که از دست باندهاي تروريستي مسلح آزاد شده است. اينجا يک منطقه مسکوني پرجمعيت است و به پادگانهاي نظامي نيز نزديک است به همين جهت براي افراد مسلح اهميت داشت اما از دست افراد مسلح آزاد شده است .

ارتش سوريه به پيشروي ادامه مي دهد و مناطقي را که در اختيار افراد مسلح بود بازرسي و مينهاي کار گذاشته شده را خنثي مي کند و به مردم نيز کمکهاي لازم و ممکن را مي رساند.يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : تک تيراندازها  در ساختمانها مستقر شده بودند. درهاي برخي ساختمان از جا کنده شده بود و از ساختمانها سرقت کرده بودند.مشکلي که اهالي منطقه همچنان با آن مواجه هستند تک تيراندازان گروههاي مسلح هستند که تردد مردم  را فلج کرده  و زندگي مردم را هدف قرار داده اند .




برچسب ها: ارتش ، سوریه ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار