رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران گفت: 60 اثر از دستاوردهای علمی دانشمندان اسلام و ایران در سالجاری بازسازی می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، مهرداد وحدتی افزود: بیش از 200 اثر از دستاوردهای مهم دانشمندان جهان اسلام و ایرانی تاکنون توسط موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران بازسازی شده است.

وحدتی ادامه داد: بازسازی حدود 60 اثر دیگر از این دانشمندان مربوط به قرن های چهارم هجری به بعد از جمله ابوعلی سینا، فارابی و دانشمندان معروف دیگر در علوم مختلف شامل مکانیک، سیالات، نجوم، شیمی وپزشکی در برنامه امسال موزه قرار دارد.

وی افزود: اين موزه در تكميل نهادهاي مرتبط با توسعه نظام علم و فناوري كشور ايجاد شده و با نمايش پايه‌هاي دانش و تحول فناوري، مأموريت دارد نسبت به هم‌افزايي دانش، اشاعه تفكر علمي، ارتقای سطح زندگي و تعالي روح انسان قدم بردارد.

رئيس موزه علوم و فناوري جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: گسترش علاقه و دانش عموم نسبت به علوم و فناوري و ارتباط آنها با زندگي روزمره از طريق نمايش و عرضه مناسب اطلاعات درباره دستاوردهاي علمي و فناوري بشر از جمله اهداف اين موزه است./س

برچسب ها: اسلام ، ایران ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.