پژوهشگر موسیقی نواحی کشور گفت: آن چه امروز شاهد پرورش آن نیستیم، معنویت هنری است که امید داریم از بطن جشنواره هایی از این دست، آن اتفاق میسر شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، هوشنگ جاوید، شب گذشته در لحظه آغاز رسمی اجراهای رقابتی این جشنواره و در جمع عموم علاقمندان به این هنر ماندگار و اثرگذار به قابلیت و ظرفیت های بالای این هنر در شمال خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: امروز مسئولان باید زمینه را برای پرورش هنرمندان جوان فراهم کنندتا آن ها روایت گر لحظه به لحظه وقایع منطقه به زبانبومی باشند.

وی که از بنیانگذاران جشنواره پژوهشی در حوزه موسیقی نواحی کشور است،با اعتقادبه اینکه موضوعیت بخشیدن به جشنواره های نواحی می توانددر ارتقاء هنر هنرمنداناثر گذار باشد،اظهار داشت: آن چه امروز شاهد پرورش آن نیستیم، معنویت هنری است که امید داریم از بطن جشنواره هایی از این دست، آن اتفاق میسر شود.

جاویدبا تأکید بر پشتیبانی خوب از جشنواره ها و تداوم آن افزود:مسئولان فرهنگی استان بایددر استان برای معرفی درست، علمی و گسترش هنر واقعی بخشی های شمال خراسان پس از ثبت جهانی این موسیقی بکوشند.

جاوید به تفاوت موسیقی عاشیق های منطقه شمال خراسان با دیگر نقاط کشوراشارهو اظهار امیدواری کرد: این بخش از موسیقی بخشی های شمال خراسان نیز ثبت جهانی شود.

گفتنی است؛ پس از آن 14 تکنواز و هنرمند موسیقی از سراسر کشور به هنرنمایی و رقابت پرداختند.

یادآوری می شود؛ نخستین جشنواره موسیقی خلیج فارس در خراسان شمالی تا هشتم اردیبشهت ماه در تالار آفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد ادامه خواهد داشت./س

برچسب ها: پرورش ، معنویت ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.