استاندار ایلام با اشاره به کاهش نرخ خودکشی در استان ایلام گفت: چشم انداز آینده استان در بسیاری از بخشها امیداوار کننده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمود عباس زاده مشکینی عصر شنبه در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان ایلام در سالن جلسات استاندار با تبریک سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به جامعه رسانه ای استان، از خبرنگاران به عنوان بهترین و مؤثرترین همکاران خود نام برد و افزود: از این که درشش ماه گذشته نشست خبری نداشته ام پوزش می طلبم.

وی سال 91 را توأم با تجربه های مطلوب و نامطلوب در تمام عرصه ها برای ملت ایران عنوان کرد و ابراز داشت: سال گذشته کشور شاهد شدیدترین تحریمهای خارجی بود که باید فشارها و تحریمهای نامطلوب برای ما تبدیل به فرصت شود.

وی به نامگذاری هوشمندانه سال 92 به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از طرف رهبرمعظم انقلاب اشاره و بیان داشت: در این دو حوزه کشور دارای استعدادها و ظرفیتهای بالقوه ای است که رهبر انقلاب مطالبه به فعلیت رساندن آنها را داشته اند.

استاندار ایلام حماسه را یک حرکت جهادی و مدبرانه برای برداشتن موانع از جلوی پیشرفت توصیف کرد و افزود: کارهای ارزشمندی در استان در حوزه کشاورزی صنعت و تجارت انجام شده است که کسب رتبه اول کشور در حوزه طرح توسعه کشاورزی یکی از این اقدامات ارزشمند است.

عباس زاده به بهره برداری از پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین طرح پتروشیمی در غرب کشور و سمبل توسعه استان ایلام تا پایان اردیبهشت توسط رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد:  26 پروژه مهر ماندگار با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان با حجم پروژه ای بسیار بالا و کسب عنوان چهارم در کشور تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسند.

وی چشم انداز آینده استان را بسیار امیدبخش عنوان کرد وافزود: بیش از 175 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی با تخصیص اعتبار 100 درصدی با استان تزریق شده و 30 میلیارد تومان دیگر با بهره هفت درصد ابلاغ شده که به زودی اجرا می شود.

عباس زاده مشکینی با بیان این مطلب که میزان خودکشی در استان ایلام در سال 91 در مقایسه با سال 90 با سرعت پایین آمده و 18 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: سه عامل هدفمندی یارانه ها، برنامه های دولت و توجه به حاشیه کشور نسبت به متن و توسعه و تعمیق معرفت و امیدواری به زندگی باعث کاهش این آسیب اجتماعی در استان است.

وی به دو رقمی بودن میزان خودکشی در استان اشاره کرد و افزود: امید به زندگی در بین خانواده ها به ویژه بانوان افزایش یافته و در انتخابات شوراها 240 درصد میزان کاندیداتوری خانمها افزایش یافته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه دولت با فشارها و موانع استثنایی که درطول تاریخ بی سابقه است روبروست، افزود: امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد در بودجه صرفه جویی شده است.

وی درادامه با بیان اینکه استان به سرعت درحال رشد است و بیشترین بار به دوش مردم است، انسجام رسانه ها که مانند گردش خون در بدنند را خواستار شد و افزود: مهمترین شاخصه توسعه هر دولتی با عقل و خرد جمعی ارتباط دارد.

استاندار ایلام به تعیین ردیف اعتبار برای پروژه قطار به عنوان یک نیاز برای ارتباطات مواصلاتی استان اشاره کرد وافزود: این پروژه به مناقصه رفته و همزمان با بهره برداری از پروژه های مهر ماندگار کلنگ زنی خواهد شد.

مشکینی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه پرداخت تسهیلات کشاورزی ملاک توسعه بخش کشاورزی نیست، تشریح کرد: توسعه در حوزه اقتصاد تلفیق منابع فیزیکی، منابع مالی و انسانی است که کشور منابع انسانی و فیزیکی را در اختیار دارد و دولت هم سرمایه آن را از طریق تسهیلات اقساطی به کشاورزان پرداخت می کند.

این مسئول اجرایی به جذب 50 درصدی نیروهای بومی در شرکت نفت در استان ایلام اشاره کرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی مهران در زمینی به مساحت 800 هکتار پیش بینی و روی کاغذ مانده و درحال پیگیری است.

وی در ادامه گفت: شخصاً با هر سرمایه گذاری که وارد استان شود در دفتر خودم جلسه برگزار خواهم کرد.

عباس زاده مشکینی با اشاره به اینکه دولت به عنوان مجری انتخاباتهای پیش رو بدون در نظر گرفتن کاندیدای پیروز به دنبال مشارکت حداکثری، سلامت و اعتماد است، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای خلق حماسه دیگر فراهم شده است و بیش از هزار و546 صندوق، آرای مردم را جمع آوری خواهند نمود.

وی به رتبه اول استان ایلام در مانور برگزاری انتخابات رایانه ای در کشور اشاره کرد وافزود: یک حماسه سیاسی بعد از انتخابات در کشور رقم خواهد خورد و بار انتخابات به دوش مردم است و مردم به رغم تحریمها و جنگ ارزی، تورم و گرانیها بر اساس انطباق تحلیلی خود با منافع ملی در انتخابات پرشور حضور خواهند یافت.

استاندار ایلام ضریب هوشیاری مردم را بسیار جلوتر از مسئولان و فعالان سیاسی ارزیابی کرد و افزود: اکثر 30 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان ایلام تایید صلاحیت شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: 42 هزار واحد مسکن مهر در استان یا ساخته شده و یا مقاوم سازی شده است.

عباس زاده مشکیی در پایان با بیان اینکه امکانات سخت افزاری مطبوعات استان را ناکافی می دانم، افزود: رسانه های استان از نظر امکانات با رسانه های مطلوب فاصله دارند ولی رشد مطبوعات خوب است و در مسیر بهتر شدن هستند./ک

برچسب ها: استان ، سال ، خودکشی ، جاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.