سیاره گریز پای منظومه شمسی عطارد مانند قمر ماه تنها یک روی خود را به خورشید و روی دیگر را به ما نشان می دهد .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ سیاره عطارد اولین سیاره و نزدیکترین سیاره به ستاره خورشید است که در فاصله 57 میلیون و 924 هزار کیلومتری از خورشید قرار گرفته و چون مانند سیاره زهره در میان زمین و خورشید قرار دارد دچار حالات و جلوه های شرقی و غربی و یا گذر به معنای عبور از مقابل خورشید می شود.

این سیاره هیچ قمری در اطراف خود ندارد و همانند کره ماه دائما یک رو و سمت آن به طرف خورشید و نیمکره دیگر آن پشت به خورشید است که به دلیل نزدیکی این سیاره به خورشید نیمکره رو به خورشید آن د‌مایی بسیار بالا حدود 465 درجه و نیمکره پشت به خورشید آن دارای دما‌یی بسیار پایین که به حدود 148 درجه می رسد است.

این سیاره دارای حفره ها، گودال ها و چاله های بی شماری است که علت اصلی آن نبود جو و برخورد انواع شهاب سنگ و اجرام سرگردان کیهانی می باشد که قطر این دهانه ها برخی مواقع به ده ها کیلومتر نیز می رسد و گاهی از این مکان ها مواد جذاب همانند مواد کوه های آتشفشانی خارج می شود.

این سیاره با سرعتی بالا در حال چرخش می باشد و رصد آن در آلمان به راحتی و سهولت صورت نمی‌ گیرد به دلیل همین سرعت بالا سیاره عطارد را با نام سیاره تیر نیز یاد می کنند./ح

برچسب ها: عطارد ، ماه ، منظومه شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار