معاون وزیر راه شهرسازی گفت: ساختمان های مسکونی که بر اساس آیین نامه 2800 ساخته می شود کاملا در برابر زلزله مقاوم هستند.

محمود فاطمی عقدا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اکثر ساختمانهای مسکونی در کشور استاندارهای لازم را رعایت می کنند،گفت: درکشور بعد  از زلزله بم و آذربایجان شرقی تحولی خوبی در ساخت وسازها صورت گرفت و توجه مردم به این بخش بیشتر شد.
وی اشاره به اینکه بیش از 20 درصد از ساختمان های کشور غیر مقاوم هستند،گفت: عدم استفاده از بتن های غیرآماده، بتن ریزی دستی استفاده از بتن های بدون مهارت و گواهینامه موجب کاهش عمر ساختمان های مسکونی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر اکثر ساختمان های کشور با نظارت و دقت مهندسان ناظر در حال ساخت هستند.
فاطمی عقدا با اشاره به اینکه اکثر ساختمان های مسکونی در ایران بر اساس ضوابط ووزارت راه وشهرسازی ساخته می شود افزود: ساختمان های که براساس آیین نامه 2800 ساخته می شود کاملا در برابر زلزله مقاوم هستند.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه اظهار داشت: زلزله اخیری که در کشور رخ داد تمامی ساختمان های که بر اساس آیین نامه 2800 ساخته شده بود هیچ آسیبی ندیدند.
رئیس مرکز تحقیقات راه وشهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی ساختمان های که در بافت فرسوده قرار داشته ویا ازمصالح غیراستاندارد استفاده کرده بودند درزلزله های اخیر تخریب شدند./س
برچسب ها: بتن ، مسکن ، ساختمان ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار