این فیلم ساز برگزاری جشنواره های فرهنگی را حرکتی مهم و نیازمند تامل و خرد دانست و گفت: در صورت تمایل فیلم"دان" را در جشنواره فیلم کار به نمایش می گذارم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به قنل از ستاد خبري نخستين جشنواره فيلم كار؛ ابوالفضل جلیلی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون  گفت: بدون شک برگزاری هر حرکت فرهنگی تاثیرگذار و مفید است. در سال های پیش از انقلاب، دانش آموزان دوران دبیرستان تصویرهای ویژه ای از کلاس های دانشگاه ها و دانشجویان داشتند اما پس از انقلاب و با زیاد شدن تعداد دانشگاه ها با عناوین مختلف، ویژه و خاص بودن نحوه آموزش در سطح عالی تغییر کرد و با افت کیفی دچار شد.  
وی ادامه داد: فرهنگ ما به حرکت های وسیع و تاثیر گذار نیازمند است و یک گروه و یا سازمان ویژه می بایست برای ارتقاء فرهنگ کشور، به پشتوانه اندیشه، یک حرکت انقلابی انجام دهد اما باید توجه داشت که یک حرکت فرهنگی با هزاران دستاورد خوب به بار می نشیند که البته باید با نیت رسیدن به بهترین ها پایه ریزی شود.
این فیلم ساز تاکید کرد: تاکنون جشنواره های گوناگون هنری با عناوین و پتانسیل های متفاوتی در طول سالیان گذشته برگزار شدند اما متاسفانه به شکل باید تاثیرگذار نبودند و بیشتر درگیر تکرار می شوند.جشنواره فیلم کار برای دوری از افتادن در ورطه تکرار باید همه معیارهای یک حرکت فرهنگی را در شروع کارش پایه ریزی کند تا آزادی به معنای واقعی کلمه پیش رویش ایجاد شود.  
وی سیاست گذاری و برنامه ریزی برای حرکت های فرهنگی را امری مهم و تاثیر گذار دانست و اظهار کرد: یک حرکت فرهنگی زمانی تاثیر می گذارد که افرادی با خرد و اندیشه پشتیبان آن شوند چراکه استفاده از ذهن های کم خلاقیت و کم ریسک، عقب گرد را باعث می شود.  
کارگردان فیلم"حافظ" بیان کرد: ما برای ارتقاء سطح فرهنگ و هنر ابتدا باید انسان سازی کنیم و در ادامه باید این انسان را به یک هنرمند ، سیاستمدار و یا هر چیز دیگری تبدیل کنیم. در سال های پس از انقلاب در این زمینه کمتر عمل کردیم.  
وی علاقه مندی به کار و شغل را مسئلة مهم در کیفیت انجام کار ارزیابی کرد و گفت: انسانی که به کار خود علاقه مند باشد در هر شرایطی حاضر می شود کار خود را به شکل درست انجام دهد؛ به عنوان نمونه من به عنوان یک فیلم ساز با وجود همة مشکلاتی که در کارم وجود دارد باز هم فیلم می سازم.  
این فیلم نامه نویس بیان کرد: در طول سال های گذشته در ایران، در جریان بسیاری از جشنواره ها قرار داشتم اما متاسفانه در بیشتر جشنواره ها به خصوص جشنواره های سینمایی به مسئله تاثیر گذاری جشنواره و محتوای آثار فیلم سازان شرکت کننده و مخاطبان، توجه ای صورت نمی گیرد، این در حالی ست که باید بازخوردهای یک حرکت فرهنگی به خصوص در رسانه ای مانند سینما مورد توجه و تفحص قرار گیرد.  
جلیلی در ادامه از نمایش فیلم"دان" برای نمایش در بخش فیلم های داستانی نخستین جشنواره فیلم کار را خبر داد و گفت: در صورت تمایل مسئولان برگزار کننده جشنواره فیلم کار، فیلم"دان" را که سال 76 ساختم و با موضوع کار همخوانی دارد، در این جشنواره به نمایش می گذارم./ص

 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار