دکتر مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبر نگاران اظهار داشت: دغدغه های زیادی هم در حوزه آموزش و پرورش هم در آموزش عالی وجود دارد، در بحث اجرای نظام 3-3-6 یا همان چهار دوره سه ساله مسائل و ناگفته های زیادی وجود دارد اما هنوز این نظام به طور کامل شناخته شده نیست.
وی افزود: اجرای نظام 3-3-6 هدف نهایی ما نیست ما در اجرای این نظام سعی داریم به یک تحول اساسی در حوزه آموزش و پرورش دست یابیم.
وی با بیان اینکه این نظام یک طرح نو پاست و ممکن است در عمل با آنچه در ذهن داریم تفاوت داشته باشد.
وي خاطر نشان کرد: مجلس و بخصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای صحیح این نظام را رصد می کنند چرا که ممکن است حتی نتایج منفی نیز داشته باشد که 5-6 سال آینده مشخص می شود.
وی تاکید کرد: در ابتدا قرار بود نظام آموزشی تدوین و سپس تصویب شود حتی قرار بود برای این نظام معلمی تربیت شود و سپس نظام 3-3-6 اجرا شود اما امید است با اجرای این نظام هر چند شتاب زده بتوانیم نتایج قابل قبولی بدست آوریم. /ح