سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس، از آمادگی پارلمان برای بررسی همزمان لایحه بودجه سال جاری در جلسات صحن علنی و کمیسیون تلفیق، به منظور تسريع در روند بررسي اين لايحه خبر داد.

"عبدالرضا مصری" نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از آمادگی مجلس برای بررسی همزمان لایحه بودجه سال جاری در جلسات صحن علنی و کمسیون تلفیق خبر داد و گفت: عمدتا مشکل بودجه رسیدگی به بندهای درآمدی است و چنان‌چه بخش درآمدی بودجه در کمیسیون تلفیق به اتمام برسد، امکان اینکه این بخش در جلسات علنی پارلمان، همزمان با بررسی بخش هزینه‌ای بودجه در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گیرد وجود دارد.

وی در ادامه افزود: رسیدگی به مصوبات مجلس از سوی شورای نگهبان منوط به اتمام کار مجلس است، اما در مورد بودجه، شورای نگهبان مصوبات هر روز مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از دو سه روز از اتمام بررسی بودجه در صحن علنی، نظر‌ کلی خود را درباره بودجه اعلام می‌کند.

مصری رسیدگی به بندهای درآمدی در کمیسیون تلفیق را زمان‌بر دانست و اظهار داشت: همان‌گونه که قبلا اعلام شده، نظر کمیسیون تلفیق برآن بود که لایحه بودجه ناقص است و باید به دولت برگردد که مجلس به این موضوع رأی مثبت نداد، لذا به هر صورت بودجه‌ای آمده که مقداری متفاوت با بودجه‌های گذشته است و بر اساس یک سری منابع هزینه‌ای دیده شده که آن منابع محقق نمی‌شود، براین اساس سعی اعضای کمیسیون تلفیق برآن است تا منابع درآمدی را به واقعیت‌های ممکن برساند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: باید توجه جدی به اثرات بودجه بر  تورم شود که خدای نخواسته بودجه اثرات تورمی در کشور نداشته باشد، این در حالی است که بررسی بندهای جاری و هزینه‌ای زمان زیادی نمی‌برد و در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

وي در خاتمه خاطرنشان كرد: با توجه به تعطيلي مجلس به منظور سركشي نمايندگان به حوزه‌هاي انتخابيه، هيئت‌رئيسه مجلس هفته آينده نسبت به اين موضوع اعلام نظر خواهد كرد، اما همان‌گونه كه عنوان شد منعي براي اين مسئله وجود ندارد.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار