"حوض نقاشی" فیلمی دراماتیک که انتخاب های سخت تری را برای شهاب حسینی و نگار جواهریان پیش رو گذاشت.

مجتبی اردشیری، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم سینمایی "حوض نقاشی" اظهار داشت: "حوض نقاشی" به چند دلیل فیلم حائز اهمیت و قابل توجهی است.


زیرا برای اولین بار سینمای حالت را به بهترین شکل ممکن نشان داده است.
وی ادامه داد: یعنی سینمایی که مبتنی بر هیجانات 4 گانه روانشناسی انسانی است در چنین حالتی فضاپردازی در فیلمنامه به شکلی رقم می‌خورد که ما از کاراکترهای اصلی فقط هیجان می بینیم.


این منتقد ادامه داد: اختلالهای شخصیت اصلی به لحاظ داستانی تاثیری در پیش برد درام ندارد و نکته ای که باعث می شود سینمای حالت خود را نشان دهد بازی های فراتر از تصور بازیگران است.
وی بیان کرد: شهاب حسینی بی شک یکی از بهترین بازیهای کارنامه خود را نشان داده است زیرا  اکت های فیزیکی و هیجانی یک فرد دارای اختلال را با بازی تکنیکی همیشگی خود و بازی بدون نقص ارائه داده است.


اردشیری افزود: این توانایی او باعث ارتقا را چند پله ای او در عرصه بازیگری خواهد شد.
وی تصریح کرد: نگار جواهریان نیز پس از بازی بی نظیر خود در این فیلم انتخاب های خیلی خیلی سخت تری خواهد داشت.
این منتقد ادامه داد: نکته دیگر "حوض نقاشی"  این است که فیلم مرزهای دراماتیک خود را می شناسد و فیلم نخواسته خود را به تراژدی نزدیک کند که در صورت وقوع  این اتفاق دیگر سینمای حالت شکل نمی‌گرفت.


اردشیری عنوان کرد: "حوض نقاشی" یکی از خوش ساخت ترین ملودرام های چند سال اخیر سینما است که توانسته با توجه به درون مایه به هدف اصلی خود که کرامت انسانی است برسد و مهم تر اینکه مخاطب را به سینما بکشاند و آنها را راضی نگه دارد.
این منتقد سینما ابراز داشت: همونطور که شایان  توجه است "حوض نقاشی" پس از "رسوایی" و "تهران 1500" که فروش میلیاردی دارند توانسته در جایگاه سوم قرار بگیرد و هنوز از کف فروش نیفتاده است./ص
برچسب ها: سینما ، حوض نقاشی ، رسوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.