رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ظرف سه تا چهار سال آینده باید 2,5 میلیون هکتار از اراضی کشور به آبیاری نوین مجهز شود.

عباس رجایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرگاران اراک افزود : امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده که باید با اتخاذ راهکارهای مناسب برای تحقق ‌بخشی به این مهم تلاش کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد که متأسفانه اقدام خاصی برای تحقق این پیام در کشور صورت نگرفت اما نباید اجازه دهیم امسال تنها به حرف زدن و شعار دادن بسنده شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بهترین بستر برای جهش اقتصادی در کشور توجه به بخش کشاورزی است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی وجود دارد که ما هنوز از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم.

رجایی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که هم‌اکنون در کشور دست نخورده باقی مانده وجود بیش از 36 میلیون هکتار اراضی است که بیابانی محسوب می‌شوند و در حوزه کشاورزی هیچ اقدامی در این اراضی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ورود این اراضی به حوزه کشاورزی می‌تواند موجب تحول و تغییرات بسیاری در عرصه تولید و اشتغال و توزیع جمعیتی شود، گفت: افزایش بهره‌وری در کشور از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته باشد که ما راهکار افزایش بهره‌وری را در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌بینیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی استفاده از تکنولوژی نوین را از دیگر راهکارهای جهش اقتصادی در بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: امروز 250 میلیون هکتار از اراضی موجود در دنیا با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و این در حالی است که ما در کشور به طرق مختلف جلوی آن را گرفته‌ایم./س

برچسب ها: اراضی ، آبیاری ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.