يک فعال آمريکايي زندان گوانتانامو را غيرقانوني دانست و خواستار تعطيلي آن شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛‌ مارک ميسون در گفتگو با اين شبکه از سان فرانسيسکو گفت: هنوز يکصد و شصت زنداني در زندان گوانتانامو به سر مي برند. همانطور که مقامات نظامي آمريکا اذعان کرده اند حدود يکصد نفر از اين تعداد اعتصاب غذا کرده اند. حال بيست نفر از اين افراد که از مدتها قبل اعتصاب کرده اند به شدت وخيم است و پنج نفر از آنها به علت وخامت شديد حالشان بستري شده اند.

سازمان عفو بين الملل در گزارشي اعلام کرده است آمريکا شماري از زندانيان گوانتانامو را در قبال پرداخت پول از کشورهايي تحويل گرفته است که در آنجا بوده اند. گفته مي شود براي هر زنداني پاکستاني که در گوانتانامو هستند، دولت آمريکا حدود پنج هزار دلار به دولت پاکستان پرداخت کرده است. درواقع، آمريکا اين افراد را بدون وجود هيچگونه مدرکي دال بر مجرميتشان درقبال پرداخت پول دستگير کرده و به زندان گوانتانامو انتقال داده است. فعاليت زندان گوانتانامو غيرقانوني است.

ميسون در ادامه افزود:بازرسان صليب سرخ بين الملل وارد زندان گوانتانامو شده اند و اوضاع زندانيان اين زندان را بررسي مي کنند. با اين اوصاف، احتمالا تا چند روز ديگر گزارش مستقلي در اين زمينه از جانب صليب سرخ منتشر خواهد شد.  به هرحال ، يک نکته کاملا روشن است و آن اينکه فعاليت اين زندان غيرقانوني است و بايد حتما تعطيل شود.

                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار