کارشناس گروههاي اسلامي در امان، تاکيد کرد موج جديد حملات عليه نيروهاي آمريکايي در افغانستان مي تواند به شکست نهايي آمريکا در اين کشور منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي بي سي عربي ؛ درباره هشدار طالبان در مورد حملات جديد در افغانستان گفت: جنگجويان افغان حتي در زمان شوروي سابق و نيز استعمار انگليس، در هر فصل بهار حملات خود را تشديد مي کردند. آنها در واقع از فصل زمستان براي آماده کردن خود براي حملات در فصل بهار استفاده مي کنند.

 مسئله مهم آن است که اين بار حمله بهاري طالبان در حالي آغاز مي شود که نيروهاي آمريکايي براي عقب نشيني از افغانستان آماده مي شوند. طالبان پس از همکاري با گروه القاعده استفاده از از شيوه حملات انتحاري را آغاز کرد که در زمان مبارزه با نيروهاي شوروي سابق چنين تاکتيکي وجود نداشت. 

ابوهنيه افزود: با ميانجي گري عربستان و قطر گفتگوهاي زيادي بين گروه طالبان و دولت آمريکا انجام شد. اين گفتگوها درباره آزادي بعضي از رهبران زنداني اين گروه در گوانتانامو بود. اما به نظر مي رسد اين گفتگوها تاکنون به هيچ نتيجه اي نرسيده است. اختلاف ريشه اي بين دو طرف وجود دارد. آمريکا و دولت حامد کرزاي از طالبان مي خواهند سلاحهاي خود را بر زمين بگذارد و قانون اساسي افغانستان را به رسميت بشناسد، اما گروه طالبان هيچ يک از اين دو خواسته را نمي پذيرد و بر ايجاد امارت اسلامي تاکيد دارد. طالبان همچنين قانون اساسي را که با حضور نيروهاي آمريکايي تدوين شده است، نمي پذيرد. 

وي خاطر نشان کرد: به نظر مي رسد گروه طالبان اين بار از پيروزي خود اطمينان دارد، زيرا ائتلافي که آمريکا براي حمله به افغانستان تشکيل داده بود در حال فروپاشي است و واشنگتن بايد شکست خود را اعلام کند. همه راهبردهاي آمريکا در تعامل با گروه طالبان شکست خورد. فقط يکسال تا عقب نشيني نيروهاي آمريکايي از افغانستان باقيمانده است و بايد پس از آن منتظر بازگشت طالبان به قدرت بود. 

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: ناتو ، آمریکا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار