انريکو لتا ، مامور تشکيل دولت در ايتاليا ، روز شنبه براي حل و فصل اختلافات باقيمانده در راه تشکيل دولت ائتلافي با احزاب رقيب خود با سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق و ديگر مقامات احزاب راست ميانه ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ لتا که جورجو ناپوليتانو رئيس جمهور ايتاليا او را مامور تشکيل دولت کرده تحت فشار است با حزب آزادي مردم به رهبري برلوسکني براي پايان دادن به بن بست سياسي تشکيل دولت به توافق برسد. ايتاليا از زمان انتخابات عمومي فوريه که هيچ حزبي در آن به پيروزي قاطعي دست نيافت براي تشکيل دولت جديد فلج شده است.  

اختلاف نظر بر سر تقسيم وزارتخانه ها و اختلافات سياسي ، به ويژه بر سر درخواست برلوسکني براي لغو قانون ماليات مسکن ، مانع از حصول توافق براي تشکيل دولت شده است. اگر قانون ماليات مسکن لغو شود دولت ايتاليا امسال با يک کسري بودجه هشت ميليارد يورويي مواجه خواهد شد.

لتا ، 46 ساله ، از سياستمداران راست ميانه رو در حزب دموکراتيک و از بستگان يکي از نزديکترين متحدان برلوسکني ، روز جمعه گفت مصمم است به توافق دست يابد.اگر دو طرف بتوانند روز شنبه به توافقي دست يابند لتا مي تواند تا روز دوشنبه براي گرفتن راي اعتماد به پارلمان برود. 

ايتاليا که سومين اقتصاد بزرگ منطقه يوروست ، ماههاست که يک دولت واقعي نداشته است و بن بستي که پس از انتخابات براي تشکيل دولت جديد به وجود آمد مانع از هرگونه تلاش هماهنگ براي پايان دادن به يک رکود اقتصادي شده است که طولاني ترين رکود در ايتاليا از زمان جنگ جهاني دوم بوده است.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: ائتلاف ، برلوسکونی ، لتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار