کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت به هر طریقی بودجه‌بندی کند کاری خلاف قانون نکرده و مجلس نیز هرگونه اصلاحیه‌ای داشته باشد و در نهایت آنرا به تثبیت برساند، خلاف در قانون صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حسن سبحانی" کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست انتخاباتی خود که عصر امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: جوامع مختلف بدون استثنا در دورانی که ما زندگی می‌کنیم در پی پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی هستند و نمی‌توان جامعه‌ای را یافت که این هدف را دنبال نکند.  
 
وی افزود: با اینکه جوامع در دستیابی به این امر مشترک هستند اما ویژگی‌های منحصربه فرد خود را دنبال می‌کنند. اصول ثابت و تبعیت از قانون‌های خاص، نمایانگر هر جامعه‌ای بوده که با بیان آنها می‌توان کشور مدنظر را بررسی و معرفی کرد.  
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشورها با تنظیم قوانین اساسی در سطح قانون اجرایی خود یک اصول و میثاق را در بین مردم آن جامعه راه انداخته که مردم آن را مورد وفاق قرار خواهند داد.  
 
سبحانی افزود: قانون اساسی به مسائلی مانند قدرت کشور، حقوق مردم، مواضع خود در سطح بین‌الملل و سیاست خارجی و ... رسیدگی خواهد کرد که این نشان دهنده گستردگی این قانون در عرصه‌های مختلف است.   
 
وی ادامه داد: قانون اساسی که پس از انقلاب اسلامی در ایران تدوین شد به این مهم پایبند است که از محورهای دینی و اسلامی خود خارج نشود چرا که جنگ خسارت‌های مادی و جانی زیادی را در بر داشته است؛ شرایط فعلی به گونه‌ای است که امروزه هر کاری در کشور صورت می‌گیرد با نزدیکی و برائت با اصول قانون اساسی به تحقق خواهد پیوست ضمن اینکه اعتقادم بر این است که دولت با تلاش و حمایت مردم دستاوردهای بسیاری کسب کرده هرچند کاستی‌هایی را در شرایط مختلف در عملکرد خود بروز داده است.  
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به نقاط ضعف و قوت در دولت‌های پیشین نمی‌توان در فعالیت‌هایشان تخطی از قانون اساسی را شاهد بود.  
 
سبحانی گفت:‌ اقتصادی که شامل خصوصی‌سازی، تعاون و ... که پوشش‌دهنده خوراک و پوشاک و خدمات درمانی و مسکن و ... در جامعه است باید سرمایه لازم را از طریق وام بدون بهره در اختیار تعاونی‌ها قرار داده تا در راستای زمینه‌سازی ایجاد بستری مناسب جهت کار برای جوانان اقدام کنند.  
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ناقص بودن قانون برنامه و بودجه‌ تصریح کرد: دولت به هر طریقی بودجه‌بندی کند کاری خلاف قانون نکرده و مجلس نیز هرگونه اصلاحیه‌ای داشته باشد و در نهایت آنرا به تثبیت برساند، خلاف در قانون صورت نگرفته است بنابراین همیشه بین این دو قوه یعنی مجلس و قوه مجریه این مشکل لاینحل وجود دارد که هر دو گروه اگر پیرو قانونی مکتوب و اصلاح‌ شده باشند دیگر شاهد این بلاتکلیفی‌ها نخواهیم بود.  
 
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: مکتبی که بر محور منفعت‌طلبی، فردگرایی و سودطلبی باشد دوامی نخواهد داشت.  
 
سبحانی تصریح کرد: سیاست ما نیاز به دستیابی به فرهنگ اصیل خود داشت اما متاسفانه امروزه شاهد دوری سیاست از فرهنگ و اقتصاد هستیم؛ اگر جامعه پیشرفته‌ای داشته باشیم که نتوان آنرا به مبانی اسلامی و علمی نسبت دهیم دلیلی برای انقلاب کردن وجود نداشت.
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نحوه چگونگی پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی در کشور اظهار داشت: متغیرهایی که ما در این سالها با آن مواجه هستیم،‌ مخصوصا در سال‌های اخیر مثلا سال 91 با نرخ تورم در مصرف خانوارهای شهری 31 درصد بوده و نرخ ما از خیلی از کشورها در این زمینه بالاتر است.
 
وی افزود:‌ نرخ بیکاری نیز حدود 12.4 درصد  است در حالی که اگر فردی در هفته فقط یک ساعت کار کند شاغل محسوب می‌شود. نرخ سود بانکی برای کسانی که پس‌انداز می‌کنند 29 درصد است و کسانی که مصرف می‌کنند 26 تا 27 درصد بوده که این اصلا مشوق خوبی برای سوق دادن مردم به سمت بانک‌ها نیست. ما باید اول از به هم‌ریختگی بیشتر در اقتصاد کشور ممانعت کرده بعد دولت می‌تواند از طریق انضباط مالی تا حدودی این سرعت شلوغی و به هم‌ریختگی را کنترل کند.
 
سبحانی گفت: اگر افرادی صاحب‌ روش با پرداختن به علل، بنیان مشکلات را ریشه کنند خواهند یافت تجسس در معلول تنها شاخه ‌برگ دادن به درخت مشکلات اقتصادی خواهد بود. 
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با روابط خارجی با دیگر کشورها گفت: در منافع ملی مواردی مورد توجه قرار می‌گیرد که برای تامین منافع جامعه در سطح کشور باید راهکارهای جدیدی اتخاذ کرد؛ در تعریف‌های ایجاد شده جهت روابط خارجی مکرر باید به بازتعریف‌ها پرداخته تا طبق زمانبندی کشور در زمینه تعامل با کشورهای خارجی پیشرفت داشته باشیم.  
 
سبحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اولویت‌بندی شما در توسعه کشور چیست؟ فرهنگ، سیاست یا  اقتصاد، تصریح کرد: توسعه معانی مختلفی دارد که در نظرسنجی‌ها به پاسخ‌های متفاوتی دست خواهیم یافت که در هر سه زمینه و بیشتر از آن که نام بردیم می‌گنجد اما از نظر بنده در جریان رشد تغییر مثبت داشتن توسعه است.
 
وی اضافه کرد: کشوری که توسعه پیدا می‌کند در گذر زمان به مواردی دست خواهد یافت که حتی شامل نوع مطالعه و روش زندگی مردم در سطح کشور خواهد بود. عمران و ساخت و ساز نمی‌تواند معنای مناسبی برای توسعه باشد، اگر این طور بود سال‌ها پیش با ساخت چندین پل و ساختمان به آن دست یافت و معضلات کنونی وجود نداشت.  
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به معضلات برنامه پنجم توسعه گفت: برنامه پنجم توسعه مستلزم تجدیدنظر بوده و من به کسی که تحقیق پایه‌ای از فعالیت‌های مثبت این جامعه ارائه دهد جامعه خواهم داد؛ نظر بنده این است که باید اولویت‌های مهم کشور را بررسی کرد که با صرف هزینه‌ ذخایر ریالی کشور می‌توان به آن دست یافت.
 
سبحانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اعضای تیم شما را چه کسانی تشکیل می‌دهند و آنها را معرفی می‌کنید یا نه؟ اظهار داشت: چنانچه این پروسه جدی‌تر شود تیم خود را معرفی خواهم کرد که در زمان مناسب به معرفی آن خواهم پرداخت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند برنامه‌های اجرایی بنده در 35 محور بوده و هفت،‌ هشت صفحه بیشتر نیست.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: سبحانی ، محقق ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار