كتاب "سبك زندگي بر اساس آموزه ­هاي اسلامي" (با رويكرد رسانه اي) در مركز پژوهش­هاي اسلامي صدا و سيما منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ اين كتاب به نويسندگي حميد فاضل قانع به همت مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما چاپ و منتشر شده است.
 
نويسنده كتاب در شش فصل به موضوعات نگرش در سبك زندگي اسلامي، ارزش و گرايش در اين نوع سبك زندگي، كنش در سبك زندگي اسلامي ، آسيب شناسي الگوهاي موجود سبك زندگي و نقش رسانه در ترويج سبك زندگي  پرداخته است.
 
موضوعات ديگري از جمله رابطه مفهوم شناسي، فرهنگ، دين، قرآن، سيره پيامبر اكرم (ص) با سبك زندگي، هويت و فطرت انسان، كرامت و اختيار انسان، ارزش ها و هنجارها، قشربندي اجتماعي، نظام، نظارت و روابط اجتماعي، حوزه فرهنگ، خرافه ستيزي، اوقات فراغت و رعايت حلال و حرام در زيرمجموعه فصول كتاب ارائه  شده است.
 
الگوي مصرف، ميانه روي در مصرف، عدالت اقتصادي، مناسبات توليد ، محيط زيست و توسعه پايدار، امت اسلامي، روابط بين الملل، رشد فردگرايي، طولاني شدن دوره جواني و نوجواني، وضعيت موجود در جامعه ايراني و گسترش هنجارهاي غيرديني از ديگر موضوعات كتاب مذكور است.
در بخشي از اين كتاب آمده است: سبك زندگي مجموعه اي از الگوهاي نظام­مند رفتار است كه خاستگاه آن را باورها، ارزش­ها و هنجارهاي شكل گرفته در يك فرهنگ يا خرده­ فرهنگ تشكيل مي دهد. 
فرهنگ جوامع بشري به ميزان بسياري متأثر از عامل دين است بنابراين آموزه هاي ديني در شكل گيري سبك زندگي مؤثر است. 
دين اسلام نيز كه آموزه­هاي آن به تمام ابعاد و زواياي زندگي انسان توجه نموده ،و را تا رسيدن به سعادت جاودان راهبري مي كند ، در سه سطح بينش، گرايش و كنش، الگوهايي را ارائه كرده است كه بر اساس آن مي توان در فرهنگ­هاي گوناگون بشري سبك زندگي اسلامي را پايه ­ريزي كرد. 
گفتني است؛‌ اين كتاب در  شمارگان 1200 نسخه عرضه شده است. /ص

برچسب ها: کتاب ، ادبیات ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار