بیش از 650 نهاد دولتی و غیردولتی اسرائیلی از جمله بانک بیت‌المقدس که یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی این رژیم است، توسط هکرها مسدود شد و اين واقعيت را آشكار‌تر كرد كه رژیم صهیونیستی به تعبير سيد حسن نصر‌الله از "خانه عنكبوت سست‌تر است."

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ چندي پيش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست خبر حمله گروهي ناشناس به پایگاه‌های اینترنتی رسمی و غیررسمی رژيم صهيونيستي از جمله سایت وزارت امور خارجه، حزب راست‌گرای کادیما، بانک بیت‌المقدس و شهرداری تل‌آویو را تایید کرد.



انعكاس اين خبر موجي از هراس را در سراسر رژيم صهيونيستي ايجاد كرد چرا كه اين اتفاق گوشه‌اي ديگر از پايه‌هاي سست و لرزان اين رژيم غاصب را افشا كرد.

هکرهای گروه ناشناس علاوه بر حمله به سایت ریاست جمهوری و ارتش این رژیم، دسترسی به آن را مسدود کردند و خبر مسدود شدن سایت این دو نهاد را در صفحه توئیتر قرار دادند.

جروزالم پست نوشت اکثر صفحاتی که توسط گروه ناشناس هک شده است، اکنون سفید هستند و در برخی از آنها نیز پیام‌هایی در حمایت از فلسطینیان یا در محکومیت حملات رژیم اشغال‌گر قدس به نوار غزه قرار داده شده است.

پس از این حمله هکرهای رایانه‌ای گروه ناشناس اعلام کردند در اعتراض به حملات خونین ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان، دسترسی به پایگاه‌های اینترنتی ده‌ها سازمان و یک بانک بزرگ این رژیم را مسدود کرده‌اند.



 در بیانیه این گروه که در توئیتر منتشر شد، آمده است بیش از 650 نهاد دولتی و غیردولتی اسرائیلی از جمله بانک بیت‌المقدس که یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی این رژیم است، توسط هکرهای این گروه مسدود شده‌ است.

پس از این حمله گروه هکری موسوم به "آپ ایزرائیل" که مخالف تجاوزات رژیم اشغال‌گر قدس به فلسطین است در بیانیه‌ای اعلام کرد هفتم آوریل حمله سایبری بین‌المللی با هدف حذف پایگاه‌های این رژیم از شبکه اینترنت آغاز می‌شود.

بسیاری از پایگاه‌های صهیونیستی از جمله سازمان مهاجرت، دستگاه‌های قضایی و دیگر سازمان‌های دولتی این رژیم هک شده و تصاویری از "سامر العیساوی" اسیر فلسطینی روی آنها قرار داده شده است. 

گفتنی است "العیساوی" از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونستی است که از لحاظ جسمانی در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد.

این حمله سایبری بار ديگر باعث عیان شدن عجز و ناتوانی سران رژیم صهیونیستی شده چرا که پس از آن "رونی بکار" مدیر موسسه سایبری و داده‌های اینترنتی این رژیم در اظهاراتی اعلام کرد ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و تنها ناظر این جنگ سایبری هستیم.

این اظهار‌نظر بار دیگر اين واقعيت را آشكار كرد كه رژیم صهیونیستی به تعبير سيد حسن نصر‌الله از "خانه عنكبوت سست‌تر است" به گونه‌اي كه در عرصه سايبري نيز هکرهايي که تعداد آنها به پنج‌ هزار نفر نيز نمی‌رسد تاکنون بیش از 40 هزار سایت دولتی و صفحات شبکه‌های اجتماعی صهیونیست‌ها را هک کرده‌اند.



هکرها در برخی از سایت‌های صهیونیستی تصاویری از "عماد مغنیه" فرمانده شهید حزب‌الله لبنان قرار داده‌اند.

این گروه ناشناس در بیانیه خود پس از حمله آورده است برای مدت زیادی اعضای این گروه مثل بقیه سازمان‌ها و گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با ناراحتی و ناامیدی به تماشای رفتار وحشیانه، خشونت‌آمیز و تحقیرکننده ارتش اسرائیل بر ضد فلسطینیان اکتفا کردند اما زمانی که مقامات اسرائیلی به طور آشکارا و با وقاحتی زننده تهدید کردند که اینترنت نوار غزه و دیگر امکانات و راه‌های ارتباطی این منطقه را با دنیای خارج قطع خواهند کرد، با این‌ کار قباحت را به نهایت رساندند و گروه « ناشناس» را به واکنش وادار کردند.

سید جلال فیاضی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حملات سایبری یکی از پدیده‌های نوظهور در رقابت‌های سیاسی و نظامی بین کشورها است می‌گوید نقش تکنولوژی در ساخت سلاح‌های نو به‌ویژه سلاح‌های رادار گریز، سلاح‌های کنترل از راه دور و سلاح‌های الکترونیکی به وضوح قابل مشاهده است.

وی تصریح می‌کند دیجیتالی شدن اطلاعات کشورها بر ضرورت لیست اطلاعات‌، یکی از مواردی است که جنگ سایبری را در سطح بین‌امللی حائز اهمیت کرده است بنابراین تمام کشورها به‌دنبال امنیت اطلاعات هستند و رژیم صهیونیستی که یکی از پیچیده‌ترین کشورها در این زمینه و همچنین منشا اقدامات تروریستی و جنایت‌های بسیاری در دنیا بوده است.

این کارشناس سیاست خارجی می‌افزاید اقداماتی از قبیل هک شدن سایت‌های رژیم صهیونیستی می‌تواند مشکلاتی برای اشغال‌گران قدس به‌وجود آورد چرا که این قبیل اقدامات باعث تضعیف این رژیم می‌شود.

فیاضی با اشاره به اینکه مولفه‌هایی مثل حملات سایبری می‌تواند نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را رقم بزند، اظهار داشت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیداری اسلامی ضد‌اسرائیلی بودن آن بوده و عمده حرکت مردم در بیداری اسلامی در فضای مجازی صورت گرفته است.



این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان می‌کند در فضای سایبر مردم و انقلابیون کشورهای اسلامی حضور فعالی دارند و تردیدی نیست که بخشی از اقدامات سایبری حاصل حضور جوانان پرشور مسلمانان در عرصه مبارزات در بیداری اسلامی است.
گزارش از: مرتضی جلالی‌مقدم
انتهای پیام/
برچسب ها: جنگ ، سایبری ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار