زخم بند هیدروژلی هوشمند پاسخگو به عفونت در کشور طراحی شد که با ساخت آن علاوه بر خودکفایی ، اولین کشور تولید کننده پوشش زخم هوشمند خواهیم بود .

محمد مجملی رنانی، مخترع زخم بند هیدروژلی هوشمند پاسخگو به عفونت به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه و افزایش روز افزون زخم های عفونی از قبیل زخم بستر ، زخم های دیابت ، زخم های سوختگی درجه دو و سه و زخم های ناشی از تصادفات موجب شد تا زخم بندی طراحی شود که بتواند در عین اینکه پوشش خوبی برای زخم باشد میزان عفونت را تشخیص و به مقدار عفونت داروی انتی بیوتیک در محل زخم آزاد نماید .
 
وی ادامه داد: در این روش استفاده طولانی مدت از داروهای آنتی بیوتیک به صورت خوراکی یا تزریقی که برای بیمار مشکلاتی را فراهم می کند حذف شده و با ساخت این محصول علاوه بر خودکفایی اولین کشور تولید کننده پوشش زخم هوشمند در دنیا به شمار می آییم .
 
این مخترع در پایان با اشاره به اینکه یک حسگر  بیولوژیک درون این پوشش زخم ، عفونت به وجود آمده در زخم شناسایی شده و به مقدار لازم دارو آزاد می شود خاطرنشان کرد: شفاف بودن ، قابلیت جذب بالا ، قابلیت بارگذاری دارو ، تشخیص عفونت ، خنک کنندگی سطح زخم در تمام زخم های عفونی مانند زخم دیابتی و زخم بستر و زخم سوختگی از جمله ویژگی های این پوشش زخم هستند./ح
برچسب ها: زخم بند ، هیدروژلی ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار