فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور گفت: کوچک‌ترین تحرک داخلی و خارجی هوایی در مرزهای شرقی کشور، تحت کنترل، تحلیل و ارزیابی متخصصان ارشد نظامی در این یگان نظامی است.


ملک‌علی اسدی‌فرد که به شهرستان طبس سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گروه استانها در طبس اظهار داشت: شن‌های بی‌جان صحرای طبس هواپیماها و هلی کوپترهای آمریکایی را در پنج اردیبهشت 1359 ساقط کرد که این نشان از تأیید الهی انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهمی که موجب شد آمریکا جرأت کرده و اقدام به تجاوز نظامی به ایران کند، آماده نبودن نیروهای مسلح و عدم برخورداری منطقه شرق کشور از سامانه‌های مراقبت، کنترل و دفاع هوایی بود.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور تصریح کرد: اما اکنون این قرارگاه با بهره‌مندی از رادارهای پیشرفته، دستگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات، آتش‌بارهای موشکی با بردهای بلند و کوتاه و سامانه‌‌های توپخانه‌ای پدافندی، هرگونه ورود و خروج ناوگان هوایی داخلی و خارجی را تحت رصد و کنترل دقیق دارد.

وی یکی از دلایل وجود امنیت پایدار در کشور را پدافند هوایی دانست و افزود: استیلای امنیتی فعلی کشور در سایه قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌روز پدافند هوایی کسب شده و امروز کوچک‌ترین تحرک داخلی و خارجی هوایی در مرزهای شرقی تحت کنترل، تحلیل و ارزیابی متخصصان ارشد نظامی در این یگان نظامی است.

اسدی‌فرد در پایان متذکر شد: پدافند هوایی منطقه شرق کشور با تمام قوا در مقابل دشمنان می‌ایستد و اجازه تعرض به کشور اسلامی را نمی‌‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.