رئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و گوشي همراه بر ضرورت حذف تعرفه واردات تاکيد کرد و گفت: اين کار باعث مي شود پديده قاجاق از بين برود و گسترش واردات از مبادي قانوني مي تواند کيفيت و استاندارد اين محصول را تضمين کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ ابراهيم درستي گفت: توليد داخل در مقابل تقاضاي مصرفي بسيار اندک است و با توجه به شتاب توسعه و نوآوري در صنعت گوشي هاي تلفن همراه بايد با پديده قاجاق به طور جدي برخورد شود تا مشتريان از خريد و نوع محصول مطمئن شوند.

وي افزود: اگر تعرفه واردات به صفر برسد واردات قانوني هم افزايش مي يابد و قاچاق گوشي تلفن همراه هيچ انگيزه اقتصادي نخواهد داشت و در آن صورت مي توان متناسب با عرضه وتقاضا، قيمت ها را در بازار ساماندهي کرد و خدمات پس از فروش را گسترش داد.

درستي گفت: بيش از 700 مدل گوشي تلفن همراه وجود دارد که هر کدام قيمت خاصي هم دارد.

وي اجراي طرح شبکه بازرسي و نظارت مردمي(شبنم) را بسيار خوب دانست و از همه همکاران خود خواست براي تهيه برچسب شبنم از اين اتحاديه اقدام کنند.

سررئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و گوشي تلفن همراه گفت: در حال حاضر 6 درصد تعرفه واردات گوشي تلفن همراه و 6 درصد هم ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي شود که بار ديگر عوارض به 18 درصد مي رسد.

وي تاکيد کرد: بزرگترين آرزوي ما اين است که ميزان توليد گوشي هاي تلفن همراه به تراز مصرف داخلي برسد و حتي صادرکننده اين محصولات باشيم.
رئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و گوشي تلفن همراه همچنين خواستار تسريع مرکز مبادلات ارزي در ساماندهي تخصيص ارز به گوشي تلفن همراه نيز شد و گفت: با يان کار پديده قاچاق اين محصول هم کاهش مي يابد.

ابراهيم درستي افزود: گوشي تلفن همراه به عنوان محبوب ترين کالاي ارتباطي در سبد کالاي خانوارها جايگاه ويژه اي دارد.

رئيس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و گوشي تلفن همراه با بيان اينکه تقاضاي جامعه هر ماه 800 تا 900 هزار دستگاه گوشي تلفن همراه است، گفت: تقاضاي بازار داخلي سالانه 12 ميليون گوشي است و بيشتر مشتريان هم براي تعويض گوشي هاي تلفن همراه خود انگيزه زيادي دارند.

آقاي درستي گفت: 75 درصد تقاضاي جامعه براي گوشي هاي 300 تا 600 هزار توماني و بقيه بالاتر از 600 هزار تومان است./عب
برچسب ها: اتحادیه ، صوتی ، تصویری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار