مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت : با توجه به اینکه فقط 10 درصد جامعه گروههای خونی منفی دارند ، از نظر ذخایر خونی گروههای منفی همیشه در مرز قرار داریم .

  دکتر غلامرضا توگه مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اهدای خون اوایل امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته است اظهار کرد : بیشترین اهدا مربوط به مردان بود.

وی عنوان کرد: گروههای خونی مثبت نیز بیشترین اهداء خون را داشتند به طوری که 90 درصد اهدای خون مربوط به گروههای خونی مثبت بوده است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه کمتر از ده درصد خونهای اهدایی مربوط به گروههای خونی منفی بود ادامه داد: چرا که کمتر از 10 درصد جامعه دارای گروههای خونی منفی هستند به همین دلیل نیز از نظر ذخایر همیشه در مرز هستند.

وی یادآور شد : با توجه به اینکه پایان سال 91 با ذخیره خونی 5/7 روز وارد سال جدید شدیم شرایط مناسبی داشته و با کمبود خون مواجه نشدیم .

دکتر توگه در پایان خاطرنشان کرد: هر چند ذخایر خونی منفی همیشه نسبت به اتفاقات کمتر است ولی خوشبختانه با کمبود جدی مواجه نبوده ایم ./ ز2

برچسب ها: خون ، ذخایر ، اهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار