معاون وزير راه و شهرسازي گفت: كنارغربي تبريز و بخشي از راه اصلي ميانه- مياندوآب جمعا به طول 99 كيلومتر و با اعتبار 854 ميليارد ريال فردا افتتاح خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، مهندس احمد صادقي كنارگذر غربي تبريز را به دليل قرار گرفتن شهر تبريز در كانون محورهاي شرياني و مهم تهران- بازرگان، تهران-جلفا و تهران-نوردوز داراي اهميت عنوان كرد و گفت: اين كنارگذر با هدف جداسازي و هدايت ترافيك سنگين عبوري از درون شهر تبريز به محور تبريز-بازگان اجرا شده است.

وي افزود: اين كنارگذر به طول 15 كيلومتر موجب رفع گلوگاه ايجاد شده در محور ارتباطي ترانزيتي تهران به شمالغرب كشور و مرزهاي تركيه، نخجوان و ارمنستان، ارتقاي ايمني تردد، كاهش زمان سفر و جلوگيري از ايجاد ترافيك، بهبئد مسير دسترسي تبريز به محورهاي تبريز-صوفيان،تبريز-اروميه و تبريز-آذرشهر و امكان انتقال مستقيم ترافيك مسير كمبرندي جنوبي تبريز به خارج از شهر خواهد شد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه همچنين راه اصلي ميانه-مياندوآب را ديگر پروژه آماده افتتاح در استان آذربايجان شرقي اعلام كرد و گفت: اين راه در قالب 5 قطعه به طول 181 كيلومتر از كيلومتر 5 بزرگراه مياندوآب-تبريزآغاز و پس از قطع آزادراه زنجان-تبريز به محورترانزيتي تهران-ميانه-تبريز متصل مي شود.

صادقي ادامه داد: اين محور همچنين موجب اتصال استان هاي آذربايجان غربي و شرقي به اردبيل و همچنين به آزادراه تبريز-زنجان- تهران خواهد بود.

معاون وزير راه و شهرسازي از افتتاح اين محور حدفاصل ميانه قره آغاج در استان آذربايجان شرقي به طول 84 كيلومتر خبر داد و ياد آور شد: افتتاح اين محور به كاهش 65 كيلومتري مسير ميان شهرهاي مياندوآب-ميانه، صرفه جويي در مصرف سوخت،افزايش سرعت و كاهش زمان سفر،كاهش ترافيك محورهاي عبوري قديم مي انجامد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار