مدیر ستاد بحران منطقه 20 از عملیاتی نمودن ستاد های بحران نواحی در سال 92 خبر داد.

محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اولویت کاری در سال 92 گفت: به دنبال اجرایی کردن ستادهای بحران نواحی هستیم تا انبارهای پایگاههای پشتیبانی تحویل شهرداران نواحی شود که تا به امروز نیز 3 انبار تحویل شهرداران شده است.

وی در ادامه به اجرای 32 مانور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در راستای آماده سازی شهروندان در مقابله با حوادث طبیعی 32 مانور از جمله مانور دور میزی، تخصصی همچنین 4 جلسه فصلی در منطقه، 28 جلسه فصلی در نواحی و 68 جلسه فصلی در محلات برگزار شد.

وی با اشاره به سازماندهی 12 گروه دوام اظهار داشت: در راستای پایدار سازی گروه دوام 74 برنامه ازجمله برگزاری مسابقات کو‌هپیمایی ، اردوهای زیارتی، فرهنگی و ورزشی و همچنین بر پایی 3 نمایشگاه و عضو گیری در محلات از جمله برنامه های اجرا شده در این زمینه است.
وی به آموزش امداد و نجات در اماکن عمومی اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته شهروندان در 40 نقطه از اماکن عمومی منطقه تحت آموزش امداد و نجات و کمکهای اولیه قرار گرفتند و 35 دوره آموزشی همگانی هم برای 2 هزار بسیجی با هماهنگی سپاه ناحیه جنوب، آموزش و پرورش آتش نشانی، اورژانس و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران برگزار شد.

کریمی به آموزش 35 ساعته گروه دوام اشاره کرد و اضافه کرد: در سال گذشته 38 گروه دوام در اماکن تشکیل شد که با احتساب گروه های قبلی به 94 گروه می رسند که آموزش آنان به لحاظ اینکه از آموزش های همگانی تخصصی تر است ، تحت آموزش 35 ساعته قرار می گیرند تا در نهایت گواهینامه دریافت کنند.

مدیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 در پایان با اشاره به استقرار 11 کا‌نکس امداد و نجات در سطح منطقه خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه اجرای طرح اسکان اضطراری بوستان جانبازان و اندیشه، ارائه سند مدیریت بحران منطقه به عنوان منطقه پایلوت در بین مناطق دیگر و شناسایی نقاط بحران زا و بحران زدا در سطح نواحی را می توان از دیگر اقدامات اجرا شده در منطقه 20 برشمرد./ف

برچسب ها: بحران ، شهروندان ، اردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار