مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: با 136 هزار تن سیلوسازی در سیستان و بلوچستان، ظرفیت ذخیره سازی گندم به 330 هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، کیخایی اظهار کرد: 93 هزار تن بخش دولتی و 240 هزار تن هم بخش خصوصی فضای ذخیره سازی گندم در استان است.

وی با مناسب دانستن ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان، گفت: در سال گذشته 136 هزار تن سیلوسازی در استان داشته ایم، و در حال حاضر هم 330 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان را داریم که این مقدار تقریباً 50 هزار تن بالاتر از نیاز ذخیره سازی یک سال استان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با کلیدی خواندن آموزش در ارائه نان با کیفیت، گفت: در سال گذشته با امضا تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای بالا بردن سطح دانش و به روز رسانی اطلاعات نانوایان، به تعداد 250 نانوا در قالب 130 هزار و 435 نفر ساعت آموزش ارائه شد.

کیخایی با ادامه دار خواندن آموزش و افزایش سطح مهارت نانوایان، به پرداخت 3 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات نوسازی و بهینه سازی نانوایی ها در سال گذشته اشاره کرد.

وی مصرف گندم سبوس دار را به مردم استان توصیه کرد و تصریح داشت: هرچه سبوس گندم کم شود، کیفیت نان پایین می آید، نباید مردم به سمت استفاده از نان سفید بروند، نان سفید به معنی با کیفیت بودن آن نیست./س

برچسب ها: ظرفیت ، ذخیره ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.