میرشاد ماجدی سرپرست کمیته جوانان درباره قرعه کشی رقابتهای مقدماتی نوجوانان و جوانان آسیا و همچنین تیم ملی زیر 17 سال و بازیهای تیم ملی زیر14 سال در رقابتهای مقدماتی آسیا در مشهد به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، میرشاد ماجدی درباره قرعه کشی رقابتهای  زیر16 و زیر19 سال آسیا گفت: قرعه کشی دیروز انجام شد و حریفان تیم های ملی نوجوانان و جوانان مشخص شدند. رقابتهای مقدماتی زیر16 سال در 10 گروه برگزار می شود که 10 تیم اول به همراه بهترین 5 تیم دوم به مرحله نهایی صعود می کنند و میزبان مرحله نهایی رقابتها در سال 2014 تایلند است که این تیم در رقابتهای مقدماتی حضور ندارد. ایران در گروه پنجم با تیم های امارات، پاکستان و سری لانکا همگروه شده است. این رقابتها قرار است در پاکستان برگزار شود. البته در گروههای ده گانه تا کنون کشورهای کویت، ازبکستان، نپال، اردن، پاکستان، قرقیزستان و لائوس میزبان رقابتهای مقدماتی شده اند و سه میزبان دیگر هنوز اعلام نشده است. لازم است بگویم که جام جهانی زیر17 سال 2015 قرار است در کشور شیلی برگزار شود و سهمیه آسیا 4 تیم برتر رقابتهاست.

ماجدی درباره قرعه کشی رقابتهای مقدماتی جوانان هم گفت: ایران در گروه چهارم رقابتها قرار گرفت و با تیم های عربستان، لبنان و تاجیکستان همگروه شده است. ما توانستیم میزبانی مرحله مقدماتی را در این گروه بگیریم که با توجه به میزبانی خوب مشهد در رقابتهای زیر14 سال، رقابتهای مقدماتی این گروه را در مشهد برگزار خواهیم کرد. رقابتهای مرحله مقدماتی زیر 19 سال آسیا در 9 گروه برگزار می شود که 9 تیم اول به همراه شش تیم بهترین گروهها و تیم میانمار که میزبان رقابتها در سال 2014 است در مرحله نهایی حضور دارند. 9 کشور میزبان مرحله گروهی مشخص شده اند که ایران، قطر، اردن، عراق، فلسطین، هنگ کنگ، اندونزی، تایلند و چین هستند. همانطور که گفتم میانمار میزبان رقابتهای سال 2014 است و 4 تیم برتر این رقابتها به جام جهانی 2015 نیوزیلند صعود خواهند کرد. رقابتها از نهم تا 24 مهرماه 92 برنامه ریزی شده و ما باید در این بازه، 5 روز را انتخاب کنیم تا رقابتهای مقدماتی انجام شود.

سرپرست کمیته جوانان ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه یکی از خبرگزاری ها به اشتباه از قول من نوشته بود که قرعه کشی رقابتهای زیر17 سال جام جهانی دیروز قرار بوده انجام شود که من منظورم رقابتهای مقدماتی نوجوانان و جوانان آسیا بود، نه رقابتهای جام جهانی زیر17 سال. فیفا هنوز زمان قرعه کشی این رقابتها را اعلام نکرده است چرا که هنوز تکلیف هم تیم های حاضر در جام جهانی مشخص نشده. تا کنون تیم های ایران، ژاپن، امارات، ازبکستان، عراق و امارات از آسیا، کانادا، مکزیک، هندوراس و پاناما از آمریکای مرکزی و شمالی و تونس، مراکش، نیجریه و کشور ایواری کاست از آفریقا برای حضور در جام جهانی مشخص شده اند و هنوز رقابتهای قاره های آمریکای جنوبی و اروپا به پایان نرسیده است و باید تکلیف این دو منطقه مشخص شود تا قرعه کشی انجام شود. فکر کنم قرعه کشی رقابتها یک یا دو ماه قبل از رقابتها انجام می شود که فیفا مراسم ویژه ای می گیرد  وآن را اعلام می کند.

ماجدی در پایان گفت: تیم ملی زیر14 سال هم بازیهای خوبی انجام داده و توانست با 11 گل ترکمنستان را شکست دهد که نتیجه بسیار خوبی است. در گروهی که ما قرار داریم فکر کنم بازی مقابل پاکستان برای صدرنشینی تعیین کننده باشد چرا که این تیم هم مثل تیم ایران 6 امتیازی است./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار