سکته های مغزی در یک دوره ای کاهش یافت که مهم ترین علت آن کنترل خوب زمینه های خطر از جمله فشار خون، قند خون و چربی بالا بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد رضا عینی، رئیس انجمن سکته مغزی ایران در نشست خبری 20 کنگره نورولوژی و الکترو فیزیولوژی بالینی ایران گفت: در افرادی که سکته مغزی کرده اند طی مدت 4 ساعت باید تشخیص و درمان انجام گیرد و هر چه این خدمات زودتر انجام شود وضعیت بیمار بهتر خواهد یبود.
 
وی افزود: مهمترین محدودیت ما برای تزریق آمپول ضد لخته خون، دیر رسیدن بیمار است اگر در سطح شهر مراکزی برای این کار وجود داشته باشند و پرسنل اورژانس نیز با این مراکز در تماس باشند بیماران را باید به این مکانها ارجاع دهند.
 
وی تصریح کرد: اقدام مهم در سکته قلبی این است کاری کنیم که سکته بروز نکند پیشگیری از فشار خون بالا، قند بالا، چربی خون ، بیماری های قلبی و مصرف سیگار زمینه هایی هستند که از بروز سکته مغزی جلوگیری می کنند و ما باید این را فراموش نکنیم سکته های مغزی در یک دوره ای کاهش یافت که مهم ترین علت آن کنترل خوب زمینه های خطر بوده است.
 
وی ادامه داد: سیر تحولات در رشته مغز و اعصاب زیاد است بیش از 40 درصد افراد دائم دچار سردرد می شوند و بیشترین علت این که افراد از کار خود مرخصی می گیرند به دلیل سردرد است.
 
عینی اظهار کرد: 5 بیماری سردرد ، ام اس، آلزایمر، سکته مغزی و تشنج در جامعه  ما نفوذ زیادی دارند.
 
وی با بیان اینکه 98 درصد سردردها خطرناک نیستند عنوان کرد: سردردهای ناگهانی سردردی که محل خاصی در سر را در بر بگیرد، سردردی که شب فرد را از خواب بیدار کند و سردردی که در سن بالاتر از 50 سال شروع شود سردردهایی هستند که باید جدی  گرفته شود./ح
برچسب ها: سکته مغزی ، سردرد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.