نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش از اختصاص 350 کمباین برای برداشت محصول گندم این شهرستان خبر داد و گفت: مشکلی برای تامین سوخت نداریم.

 


 سیدامیر فراغت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گروه استانها در شوش اظهار کرد: تاکنون 10 تا 15 درصد از برداشت گندم صورت گرفته است و برداشت عمده گندم در این شهرستان در سه روز آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: در همین راستا 350 کمباین برای عملیات برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان اختصاص داده شده است.

نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش درباره سوخت ماشین‌های برداشت گندم خاطرنشان کرد: در حال حاضر سوخت ماشین‌های کشاورزی کافی است و مشکلی برای تامین سوخت نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به میزان برداشت، مقدار سوخت کمباین‌ها متغیر خواهد بود و تامین می‌شود.

*فرسودگی ماشین‌آلات

نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش درباره مشکلات پیش‌روی برداشت گندم در این شهرستان گفت: فرسودگی ماشین‌های برداشت گندم از عمده مشکلات کشاورزان این شهرستان است که باعث ریزش 10 تا 15 درصدی گندم بر روی زمین و خساراتی انباشه برای کشاورزان می‌شود.

فراغت ادامه داد: ماشین‌های برداشت نوع نیوهلند و کلاس بهترین ماشین‌آلات برای برداشت گندم هستند که متاسفانه استفاده از این دسته ماشین‌آلات برای کشاورز هزینه زیادی در برخواهد دارد و به این دلیل کشاورزان نیز رغبتی برای استفاده از این ماشین‌آلات ندارند.

*تنظیم دستگاه‌ها

وی همچنین عنوان کرد: از کشاورزان شهرستان شوش خواستاریم قبل از برداشت برای تنظیم دستگاه‌ها به اداره ترویج و مراکز خدمات مراجعه و فرم‌های مربوطه را تنظیم کنند تا دستگاه‌های برداشت، تنظیم و کنترل کیفی شده و برچسب معاینه کیفیت نیز به کشاورزان عرضه شود.

نائب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش درباره جایگزین کردن محصولات اورگانیت خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم سازیم تا کشاورزان محصولات اورگانیت و بیولوژیکی مرتبط با بخش کشاورزی را در برنامه کار خود قرار دهند و استفاده از کودهای شیمیایی و سموم که بسیار گران است را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: کارشناسان اداره ترویج و مرکز خدمات درباره محصولات اورگانیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتری کنند تا کشاورزان به کشت محصولات اورگانیت و سالم ترغیب شوند./ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.