يكي از مراجع تقليد شيعيان جهان گفت: اگر مي‌خواهيم جامعه و كشورمان از اين همه مشكلات اقتصادي، ‌اجتماعي و در رأس آنها بداخلاقي‌ها نجات پيدا كند بايد همه در مقابل قرآن كريم تواضع كنيم.

 
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آيت الله العظمي لطف الله صافي گلپايگاني طي پيامي به مناسبت شروع عمليات پنجمين مدرسه قرآني امام حسن مجتبي(ع) بيان كرد: خداوند متعال را شاكر هستم كه عمليات تأسيس پنجمين مدرسه علوم قرآني به نام مبارك حضرت امام حسن مجتبي(ع) در شهر مقدّس قم آغاز مي شود و انشاء الله تعالي شميم خوشبوي آن، فضاي شهر و منطقه پرديسان را معطّر نموده و همگان از بركات و آثار مفيد آن بهره‌مند شوند.

در ادامه اين پيام آمده است:  تأسيس اين‌چنين مراكز آموزشي قرآني كه به سبك بسيار بديع و جديد ساخته مي‌شود مبناي خير و بركت براي مردم سرافراز ما باشد و براي ترويج معارف اسلامي و مفاهيم قرآني و نيز تقويت مباني اعتقادي و اشاعه نشاط ديني اثر فراوان داشته باشد.

امروز بيش از هر زمان ديگر، به قرآن و هدايت‌هاي ائمه معصومين (ع) احتياج داريم. هر چه از قرآن و احكام اسلام فاصله بگيريم مشكلات و نابساماني‌ها در جامعه بيشتر مي‌شود.

قرآن راه نجات از مشكلات اجتماعي

در ادامه آيت الله صافي تاكيد كرد: اينجانب به طور يقين مي‌گويم اگر مي‌خواهيم جامعه و كشورمان از اين همه مشكلات اقتصادي، ‌اجتماعي و در رأس آنها بداخلاقي‌ها نجات پيدا كند بايد همه در مقابل قرآن كريم تواضع نموده و با عذرخواهي به درگاه آورنده‌ي اين كتاب نوراني آسماني توبه نموده و از اين‌كه بعضي‌ از احكام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماييم.

جامعه و حكومت بايد قرآني باشد

در ادامه اين پيام آمده است: بايد جامعه و حكومت و نظام، قرآني باشد. بازار و اقتصاد و بانك‌ها و مؤسسات و ادارات همه قرآني باشد. سبك زندگي بايد قرآني باشد و اين مدل قرآني هرگز محقق نخواهد شد مگر آن كه حقيقةً به انسان كامل و معصوم (ع)كه عِدل قرآن است رجوع كرد.

در ادامه عنوان شده است: در هر صورت، امروز بحمد الله خيّرين متدين و متعهدي هستند كه توفيق بزرگي نصيب آنها مي‌شود كه از اموال خالص خود استفاده صحيح نموده و براي خود باقيات الصالحاتي مي‌گذارند.

در پايان آمده است: اينجانب با تبريك اين سعادت بزرگ به باني خيّر اين مدرسه و به مؤسسه جامعة‌ القرآن الكريم و اهل البيت (ع) و مجمع خيّرين مدرسه‌ساز قم، توفيقات بيشتر آنان را در اشاعه فرهنگ غني اسلامي در ضل عنايات حضرت بقية الله الاعظم از خداوند متعال مسألت دارم.    /ک

برچسب ها: مشکلات ، حل ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.