امروزه بسیاری از خانواده ها فیلم های گوناگون را در تلویزیون های ال سی دی تماشا می کنند اما با وجود این استفاده ی فراوان نحوه ی نگهداری از این وسیله را نمی دانند در این مطلب مهمترین نکاتی که برای سالم ماندن ال سی دی باید بدانید را آورده ایم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ضروری ترین و اولین نکته ای که باید در مورد ال‌سی‌دی‌ها رعایت کرد نکات مربوط به وصل کردن دستگاه است؛ یک راه عاقلانه استفاده از خدمات نصب رایگان این محصول است زیرا گاهی اوقات در هنگام نصب ممکن است به اشتباه کاری را انجام دهید که منجر به سوختن کامل دستگاه شود.

سعی کنید دستگاه را در محلی قرار دهید که گرد و غبار زیادی وجود ندارد زیرا گرد و غبار به سیستم‌های داخلی ال‌سی‌دی آسیب می زند که ممکن است به طور کامل تلویزیون را از کار بیاندازد.

همیشه به شکاف‌های بالای ال‌سی‌دی توجه کافی داشته باشید تا گرمای اضافی به راحتی دفع شود؛ چرا که دفع نکردن این میزان گرما به قطعات الکترونیکی سرایت کرده که نتیجه آن بهم ریختگی رنگ، لرزش تصویر و مشکلاتی دیگر برای تلویزیون است.

مهمترین بخش از هر تلویزیونی صفحه نمایش آن است، پس باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید؛ پس ، از برخورد هرگونه جسم تیز با صفحه نمایش جلوگیری کنید، چرا که این امر باعث سوختگی پیکس‌های ال‌سی‌دی شده و روی صفحه ی تلویزیون لکه های سیاه مشاهده می شود.

برای محافظت از پنل ال‌سی‌دی نیز از زدن هر گونه ضربه به آن به ویژه با هر وسیله نوک تیز به طور جدی خودداری کنید؛ خراب شدن قابی که دور آن قرار دارد باعث نفوذ گرد و خاک در داخل دستگاه می‌شود و در نتیجه تلویزیون از کار می‌افتد.

برای پاک کردن ذرات غبار مناسب‌ترین راه، استفاده از فشار هوا یا جارو برقی‌های مخصوص غبار روبی رایانه است. اگر بر روی ال سی دی اثر انگشت و لکه های چربی است برای پاک کردن آن هیچگاه از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا به تدریج باعث خراشیدگی صفحه تصویر می‌شود؛ همچنین به کار بردن هرگونه مواد شیمیایی که در ترکیب آن ها از آمونیاک یا الکل استفاده شده باشد باعث زرد شدن تدریجی صفحه تصویر می‌شود. بهترین وسیله برای پاک کردن سطح ال‌سی‌دی‌ها استفاده از پارچه‌های بسیار نرم و لطیف مانند دستمال‌های عینک است؛ به علاوه توجه داشته باشید که نیازی به استفاده از هیچ ماده‌ای حتی آب نیست و تنها این دستمال را به آرامی روی صفحه نمایش بکشید تا لکه‌ها پاک شوند./س

برچسب ها: تلویزیون ، محافظت ، نکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.