مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل از راه اندازي مركز بازيافت زباله در اردبيل توسط بخش خصوصي در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از حفاظت محيط زيست اردبيل، علي حميدي در آيين نمادين پاكسازي جنگل فندقلوي شهرستان نمين افزود: دستگاه هاي مورد نياز از سوي سرمايه گذار براي اين امر خريداري شده و در حال پيگيري اخذ مجوزهاي لازم هستيم تا بتوانيم با راه اندازي اين مركز در آينده نسبت به توليد برق از زباله ها نيز اقدام كنيم.
وي آب پاك ، خاك پاك و انسان سالم را شعار هفته زمين پاك امسال اعلام كرد و گفت: براي محقق كردن اين شعار برنامه هاي مختلفي براي اجرا در اين هفته در سطح استان پيش بيني شده است.
وي پاكسازي مناطق گردشگري و تفريحي ، رفع آلودگي از مظاهر طبيعي ، رفع پسماندها و اقدام براي پاكسازي ورودي شهرها و روستاها از سوي شهرداري ها و دهياري ها را از جمله برنامه هاي در نظر گرفته شده در استان ذكر كرد.
وي نقش مستقيم انسان در آلوده سازي محيط زيست را يادآور شد و افزود: تشكيل تشكل هاي مردمي براي پاكسازي و رفع آلودگي هاي محيطي از ضروريات است.
فرماندار نمين هم در اين آيين، توليد و نابساماني محل هاي دفن زباله را يكي از مشكلات اصلي موجود در كشور و به تبع آن در شهرستان هاي استان اردبيل دانست.
سيدتقي دريتيم خواستار مشاركت عموم مردم و مسوولان براي پيشگيري از گسترش آلودگي ها و نيز پاكسازي محيط زيست شد.
وي از شركت كنندگان در اين مراسم خواست در بين خانواده ها و آشنايان خود براي فرهنگسازي براي پاك نگهداشتن محيط زيست تلاش كنند.
در پايان اين آيين به قيد قرعه از تعداد 15 نفر از شركت كنندگان با اهداي لباس ورزشي تجليل شد./ف
برچسب ها: بازیافت ، زباله ، ردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار