تردد خودرو‌های سنگین بر روی سد تاریخی عباس‌آباد ممنوع است.

فرماندار بهشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : سد تاریخی عباس‌آباد، یادگار دوران صفویه و متعلق به 420 سال قبل با طول 100 و ارتفاع 10 متر و با عرض 100در پی 20 متر و در سطح هشت متر است.

نورزاد افزود : این سد برای پر کردن خلأ ناشی از وجود رودخانه در منطقه فعلی عباس‌آباد ساخته شد که علاوه بر کمک به آبیاری باغات و مزارع کشاورزی، با معماری زیبا و تاریخی عصر صفوی، منظره‌ای گردش‌پذیر و دیدنی را پدید آورده است.

وی تصریح کرد : البته امروز با توسعه زمین‌های کشاورزی، دیگر سد تاریخی عباس‌آباد پاسخگوی نیازهای کشاورزان نیست و امور آب در فکر منابع دیگری هم برای پاسخگویی به نیاز کشاورزان است.

فرماندار بهشهر گفت : بی‌تردید عبور وسایل نقلیه از روی تاجِ سد عباس‌آباد، در درازمدت به تخریب این اثر تاریخی خواهد انجامید، بنابراین کارشناسان امور آب و میراثی به این نتیجه رسیدند که مسیر حفاظت از آن را با شدت بیشتری دنبال کنند.

نورزاد افزود : تغییر راه عبور وسائل نقلیه سنگین از روی سد، موضوعی بود که در جلسه فرمانداری بحث و به تصویب رسید.

به دستور فرماندار بهشهر و با هدف تکریم آثار میراثی، از امروز تردد وسایل نقلیه سنگین از روی سد عباس‌آباد ممنوع و مسیر این نوع خودروها برای ورود به باغ عباس‌آباد، به خارج از محوطه تاریخی و از بالادست«گل‌باغ» تغییر یافت.

وی بر ضرورت نصب نرده‌های حفاظتی و روشنایی بر روی سد تاکید کرد./س


برچسب ها: ممنوع ، تردد ، عباس آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.