عضو هیات علمی دانشگاه معماری یزد اظهار کرد: معماری امروز برگرفته از الگوهای غربی است و سنخیتی با آداب و رسوم ایرانی و فرهنگ اسلامی ندارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمد رضا اولیاء با اظهار تاسف از اینکه جامعه به نکات راهبردی و کلیدی معظم له دقت نکرده است گفت: رهبر فرزانه انقلاب با اشرافی که به مقوله فرهنگ، تاریخ و تمدن اسلامی – ایرانی دارند، به این مهم از منظر و جایگاه کارشناس تمدنی توجه دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه معماری یزد با بیان اینکه آنچه که امروز ساخته می شود، وصله ناجور تمدنی است تاکید کرد: در پهنه جغرافیایی ایران و تاریخ اسلام منویات رهبر معظم انقلاب ناظر به این فاجعه تمدنی است که درحال رخ دادن است.
اولیا، به شناخت و توجه به ضرورت بکارگیری تمدن دیرپای اسلامی – ایرانی در ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: در این خصوص شناختی مدنظر است که به مرحله عمل برسد که برگزاری این همایش این مهم را فراهم می کند.
وی ادامه داد: باید زمینه ها و شرایط استمرار به برگزاری این همایش ها فراهم شود و اشکالات موجود در معماری امروز شناسایی و به طور جدی مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.
عضو هیات عملی دانشگاه معماری یزد تصریح کرد: برای به نقدکشیدن معماری نیازمند فضای مناسب هستیم که در غیر اینصورت تباهی نسل حال و آینده را درپی خواهد داشت/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.