رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران از صادرات2میلیون و 331هزارتن انواع کالاهای غیر نفتی پارسال از گمرکات استان خبر داد.

عشریه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 49 درصد رشد داشته است.

وی افزود : فرآورده های لبنی ، سیمان ، لوله ، پروفیل ، سایر کالاهای صنعتی و مواد غذایی ، مهمترین کالاهای صادراتی استان را تشکیل می دهد

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران تصریح کرد : این محصولات بیشتر به کشورهای آذربایجان ، روسیه ، ترکمنستان ، قزاقستان و عراق صادر شده است.

عشریه گفت : در این مدت ، 107 هزار تن کالا شامل تخته ، گازوئیل ، مازوت و تکیه گاه فلزی به ارزش 129 میلیون و 457 هزار دلار به مقصد افغانستان ، امارات ، عراق و پاکستان ، از گمرکات استان ترانزیت خارجی شد.

وی همچنین آماده سازی برای فعالیت فعالان اقتصادی و بستر سازی برای حضور بیشتر فعالان اقتصادی مازندران در بازارهای جهانی را مهمترین برنامه ی اتاق بازرگانی مازندران در سال حماسه سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و افزود : اتاق بازرگانی مازندران در تلاش است تا بازارهای جهانی جدید رابرای صادرات محصولات استان در اختیار بگیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.